Pinterest – מה הדליק 10 מיליון משתמשים בחצי שנה ?

לפעמים יש לי הרגשה שאם אעצום את העיניים למשך חודש,
אצטרך להשקיע אחר כך חודשיים רק כדי לגלות את השינויים והתמורות החדשות במדיה החברתית.
כך קרה לי עם פינטרסט, Pintreset .

Pinterest , הגיעה כדי להישאר

אם גם אתם עצמתם את העיניים לרגע ואחרי שפתחתם אותן גיליתם
שיש כאן רשת חברתית חדשה שהגיעה כדי להישאר, הפוסט הזה נכתב בשבילכם.
אם בכלל לא שמעתם על פינטרסט, תמשיכו לקרוא.
ישנם עסקים שהרשת הזו הולכת להיות טובה להם מאוד.

בסדרת הפוסטים הבאה אני אענה על אוסף שאלות מהותיות שעולות מיד אחרי ששומעים על פינטרסט:

1. מה זה בכלל פינטרסט ואיך בכלל משתמשים בו
2. האם שווה להשקיע ברשת הזו מבחינה עסקית
3. לאילו עסקים פינטרסט מתאימה
4. אילו מטרות שיווקיות היא יכולה לעזור לכם להשיג ואיך להשיג אותן

נתחיל עם השאלה הבסיסית ביותר :

מה זה פינטרסט – Pinterest ?

חלק מסבירים את זה כטוויטר של התמונות, אחרים טוענים שזה אלבום תמונות דיגטלי אבל בצורה הכי פשוטה להסבר:
פינטרסט זה כמו לוח שעם אבל וירטואלי.
זו רשת חברתית שמאפשרת למשתמשים בה לשתף אלמנטים ויזואליים בלבד (תמונות וסרטי וידאו) על הלוחות של עצמם או על לוחות של אחרים.
את התמונות אפשר או להעלות מהמחשב האישי, או לנעוץ תמונות מרחבי הרשת.

את הנעיצה הזו אפשר לעשות באחת משלושת הדרכים הבאות:
1. בעזרת נעץ וירטואלי Pin It Button
2. בעזרת ה- Bookmarklet של פינטרסט
3. בעזרת הדבקת ה- URL של התמונה שרוצים לנעוץ.
(בקישורים האלה תמצאו הדרכה מסודרת איך להטמיע את הכפתור בסרגל הכלים שלכם ובאתר)

טרמינולוגיה למתחילים – מילון Pinterest

A Pin – הוספת תמונה ללוח בפינטרסט

Pinboard – מילולית, מדובר בלוח שעם וירטואלי. מעשית, הכוונה היא לאוסף של תמונות שמקובצות יחד על בסיס קשר קונטקסטואלי.

Pinning – פעולה שיתוף התמונות שגיליתם וראיתם על לוחות של אחרים.

Repin – נעיצה חוזרת. הכוונה: ראיתם תמונה שמצאה חן בעיניכם בלוח של מישהו אחר,
לחיצה על כפתור Repin תנעץ את התמונה על אחד הלוחות שלכם (לפי בחירתכם).
הנעיצה החוזרת מלווה באיזכור של המקור של התמונה.

Pin It Button – מדובר בכפתור שאפשר להציב באתר כדי להקל על פעולה השיתוף של תוכן מהאתר בפינטרסט.
נעיצת תמונות שנעשתה בעזרת הכפתור הזה, יוצר קישור חוזר לאתר שממנו הגיעה התמונה
(הנה הרמז הראשון לתרומה של פינטרסט ליצירת תנועה ול- SEO)

Pinner – אדם ששיתף בתוכן נעוץ.

מה עושים בפינטרסט ?

בפשט: נועצים תמונות. אבל זה כאמור הפשט.
הרעיון הבסיסי של הרשת הזו אומר: אנשים שונים מתחברים אלה לאלה סביב תחומי עניין משותפים ותמונות,
הן אריזה אטרקטיבית לעין שמיד מושכת תשומת לב ויוצרת תגובה רגשית כלשהי.

 בעוד שעמוד האודות באתר מספר שאנשים נעזרים בפינטרסט לתכנון החתונה שלהם,
לארגון המתכונים המועדפים עליהם או לעיצוב הבית, מסתבר שהשונות של השימושים רק הולכת וגדלה מיום ליום, תודות ליצירתיות של האנשים.
אני לדוגמה פתחתי לוח שאליו אני אוספת נתונים ועובדות על שיווק במדיה החברתית http://pinterest.com/kerencohen/social-media-stats-facts/ , לידו פתחתי לוח של ספרים מקצועיים עליהם אני ממליצה pinterest.com/kerencohen/books-worth-reading/ ועוד אחד של ספרי קריאה והשראה שאליהם התחברתי ונהניתי מהקריאה שלהם.

מארק צוקרברג (מיודעינו מפייסבוק) משתמש בלוחות כדי לחבר את הגולשים אל האדם שמאחורי הפוזיציה: מקומות מעוררי השראה, חברות מוערכות, רעיונות ל- DIY, חידות לגבי מקומות בעולם, כל מיני דברים שביום יום ועוד ועוד – סה”כ ספרתי אצלו עד כה 18 לוחות ! 

מעבר להיכרות עם האדם שמאחורי הפוזיציה (וזה נכון לכל בעל עסק שרוצה למנף את פינטרסט לטובת השגת המטרות השיווקיות שלו) בעזרת פינטרסט תוכלו:1. להגדיל את התנועה לאתר
2. להגדיל את כמות הלינקים החוזרים לאתר
3. להגדיל את כמות הלידים
4. להגדיל את המעורבבות החברתית של העסק (את האינגייג’מנט)הסבר מפורט איך עושים את זה הלכה למעשה תוכלו לקרוא בפוסט השני בסדרה.
אלא שלפני כן, הגיע הזמן לשחק קצת בנעיצה וארגון לוחות.אזהרה: זה ממכר. אתם יכולים לגלות שאיבדתם שעות בלי שתכננתם. אל תגידו שלא הזהרתי אתכם.

איך מתחילים?

כשנחתתי בפעם הראשונה בפינטרסט הופתעתי לגלות שפתיחת פרופיל בפינטרסט היא לא פעולה שאפשר ליזום ולסיים בקליק אחד. כדי להתחיל לפעול ברשת הזו, צריך לבקש הזמנה.

 

 

אנשי פינטרסט לא בררנים במיוחד ואין כמות הזמנות מוגבלת, יחד עם זאת,לא ברור לי עדיין מה עומד מאחורי הבחירה לעשות תהליך הרשמה כזה (אם יש לכם רעיון, אשמח לשמוע אותו כאן למטה בתגובות). דרך נוספת, היא לבקש ממישהו שכבר יש לו חשבון בפינטרסט להזמין אתכם לרשת. בינתיים, תוכלו ללחוץ כאן, להכיר את הפרופיל שלי, לעקוב אחרי, ולבקש הזמנה .

פינטרסט מאפשרת אינטגרציה עם הרשתות פייסבוק וטוויטר.

האינטגרציה באה לידי ביטוי בשני רבדים:
1. אפשר להתחבר לרשת (אחרי פתיחת הפרופיל) בעזרת פייסבוק או טוויטר
2. אפשר לשתף את התוכן בפייסבוק ו/או בטוויטר.

כדי שבהמשך הדרך, הרשת תניב לכם תפוקות שיווקיות, מומלץ לתת את הדעת לפרט קטן וחשוב:
פייסבוק לא מאפשרת קשר בין פינטרסט לבין דפי העסק אלה רק לפרופיל האישי לכן, אם תתחברו בעזרת פייסבוק,
כל השיתפים שלכם יופיעו בטיים ליין האישי שלכם ולא בדף העסק.

מאידך, בטוויטר אין ישות שונה לנוכחות עסקית או לנוכחות פרטית למעט כתובת המייל אתה פותחים את החשבון.
לכן מומלץ ,למי שפעיל בטוויטר להתחבר עם כתובת המייל של הנוכחות העסקית בטוויטר וכך הציוצים מפינטרסט יופיעו בטוויטר העסקי שלכם.

כאמור, אם אין לכם חשבון בטוויטר ואתם פעילים בפייסבוק, החיבור לפייסבוק יאפשר לכם שיתוף רק דרך הפרופיל האישי.
ברגע שפתחתם חשבון, השקיעו כמה דקות ועשו לו אופטימיזציה.

איזו אופטימיזציה יש לעשות לפרופיל בפינטרסט ?

1. ברירת המחדל בהרשמה למערכת היא אנגלית אבל מסתבר שאין שום מניעה לכתוב בעברית.
לכן, דבר ראשון, בחרו את השם איתו אתם רוצים להופיע בפינטרסט ושאותו אתם רוצים שמנוע החיפוש יסרוק ויציג.
עדכנו את השם בהתאם.

2. לאחר מכן, הקדישו כמה דקות של מחשבה ועדכנו את תיבת ה- BIO.
מתחת לתמונה שלכם בפרופיל מופיעות שורות הביו שלכם והן מתפקדות כ”אודות” ממוקד .

3. אם פתחתם את פינטרסט למטרות עסקיות, העלו תמונה של הלוגו או צרו תמונה משולבת של הלוגו ושלכם
כדי לחבר את האדם אל העסק. זה נכון במיוחד לבעלי עסקים קטנים ולעצמאיים שהם העסק.

4. פינטרסט מוציאה בעבורכם שלושה קישורים ישירים אל האתר, אל הפייסבוק שלכם ואל טוויטר.
הקפידו לעדכן בפרופיל את הכתובות אליהן אתם רוצים להניע תנועה.
חדי המחשבה יכולים מיד להבין שיש כאן אפשרות להביא תנועה אל עמודי נחיתה נבחרים ויותר מזה,
אפשר לשנות ולעדכן את הקישור אליו מביאים תנועה בהתאם לקמפיינים שיווקיים שמריצים בתקופות השונות של העסק.

5. ואחרון חביב: בהגדרות הפרופיל אפשר לקבוע אם הפרופיל יהיה פתוח לסריקה של מנועי החיפוש או יהיה סגור (מדובר על הכפתור עליו רשום: Visibilty).
ברירת המחדל היא: OFF – סגור. הקפידו להפוך אותו ל- ON.
אתם בהחלט רוצים שמנועי החיפוש יסרקו את הפרופיל שלכם ויציגו אותו בתוצאות האורגניות.

אחרי שהשלמתם את השלבים האלה אתם מוכנים לצאת לרשת ולהתחיל לנעוץ אלא שדקה לפני כן,
כמה מילים על אתיקה בפינטרסט.

למכור או לא למכור בפינטרסט ?

האינסטינקט הראשוני שלנו כבעלי עסקים יהיה לקדם את הפעילות העסקית שלנו
ואם יש לנו על הדרך גלויות שיווקיות וברושורים שבמילא ארוזים כתמונה, מיד עולה המחשבה :
אה, אני יכול להשתמש בלוח שלי כלוח פרסום.
ראשית לומר: אין מניעה חוקית לעשות את זה יחד עם זאת, כדאי להאזין לפעימה של הרשת עצמה.

מבחינה רשמית פינטרסט לא מצהירים שמשווקים מנועים מלהשתמש ברשת החברתית למטרות קידום ופרסום ויחד עם זאת, הם בהחלט לא מעודדים את זה ואפילו מציעים להימנע מלעשות את זה.
למה? כי פינטרסט נועדה לשתף ולחלוק דברים שאתם אוהבים גם אם הם קשורים למרחב העסקי שלכם.
כדי ליהנות בכל זאת מהתועלות של פינטרסט לטובת העסק (ועל זה אפרט בפוסט הבא בסדרה),
עליכם כמשווקים להפעיל את שריר היצירתיות ולחשוב איך אתם יכולים להביא לחזית את התועלות שהעסק שלכם מביא לחייהם של הלקוחות.

אם יש לכם פינטרסט, אשמח לשמוע כאן בתגובות למטה או בפייסבוק, אילו לוחות ושימושים אתם עושים.
אם הועיל לכם, שתפו הלאה.

נעיצה נעימה

 

לחלק ב’ בסדרה – נעצו והקליקו עם העכבר כאן
.

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות (4)

  1. אנאמה טל מילר :

    מעולה. לא הכרתי וחשוב להכיר. תודה רבה קרן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software