מיתוג – יצירת יסודות בטוחים לקידום העסק באינטרנט

גלו מהו מותג, מה הוא לא מותג ואיך זה משפיע על ההכנסות שלכם

רחל נצר, מנכ”לית סטודיו נוה מגלה לנו בפוסט אורח קולח כיצד מיתוג יוצר מותג, מה לא נחשב מותג, מדוע אנחנו זקוקים למיתוג וגם האם מיתוג באינטרנט מספיק ליצירת מותג.
זה לא עוד פוסט על מיתוג. זה חומר לימודי אודות מיתוג ואם מינוף העסק חשוב לכם, תמצאו כאן מידע יקר ערך.

מיתוג, מיתוג באינטרנט ומה שבינהם

חשוב למתג את עצמנו באינטרנט, על מנת שנקדם את העסקים שלנו, אין ספק בכך.
אבל רגע אחד, לפני שאנחנו מתחילים לבנות את הסלון המפואר שלנו, לא כדאי שניצוק את היסודות לכל הבית?
תהליך מיתוג העסק הוא למעשה תהליך יצירת היסודות הבטוחים, שמעניקים לנו את היכולת לבלוט בכל מקום שנופיע בו, גם באינטרנט. היות העסק שלנו מותג, זה היסודות עצמם.
מה הם מותג ומיתוג ואיך הדבר תורם למיתוג שלנו באינטרנט – בפוסט שלפניכם.
איך ממתגים באינטרנט? כאן אתם באמת לא צריכים אותי.
הבלוג הזה שמארח אותי, המקימה שלו וכל הפעילויות שהיא מציעה – הם מקור בלתי נדלה של ידע חשוב ואיכותי לגבי מיתוג באינטרנט. אני כאן כדי לדבר על הצעד שלפני.

מה הוא לא מותג?

אז בואו נתחיל עם ההבנה לגבי מהו מותג, ואני רוצה להזכיר קודם כל מהו לא מותג:
מותג הוא לא לוגו – לוגו לא הופך את העסק שלכם למותג.
עסק מפורסם גם הוא לא מותג – הוא לא הופך להיות אוטומטית מותג (למרות האשליה הרווחת שזה כן כך) רק כי הרבה אנשים מכירים אותו ומותג הוא גם לא קמפיין פרסום עתיר ממון והוצאות – את זה עושים, אם בכלל, כשהמותג מרוויח הרבה כסף, אבל זה לא מה שהופך עסק למותג.
מותג הוא גם לא לוגו + כרטיס ביקור + נייר מכתבים…

ומה הוא כן מותג?

עכשיו אני מבקשת את מלוא תשומת לבכם:
מותג הוא הצפייה של הצרכנים, הלקוחות שלכם, לתועלת ייחודית כתוצאה משימוש במוצר או בשירות שלכם.
הופה! כפי ששמתם לב, ההגדרה ל”מותג” לא מדברת בכלל על המוצר או השירות שלכם אלא על הציפיות שיש ללקוחות מהם.
דרך נוספת להגדיר מותג היא – כשיש ללקוחות שלכם ציפייה לתועלת ייחודית ממה שאתם מוכרים להם – העסק שלכם, מה שאתם מוכרים, הוא מותג או לפחות בדרך להיות מותג.
על דרך השלילה – אם לצרכנים אין ציפיות מכם, יקיריי – אתם לא מותג.

עכשיו זה בדיוק הזמן לשאול את השאלה הראשונה – איך הלקוחות שלנו מייצרים את הציפייה הזאת?
מאיפה הם יודעים שיש תועלת ייחודית במה שאנחנו מציעים להם? יפה!
כאן, קוראים יקרים, משתלב תהליך המיתוג.
אם המותג הוא הציפייה של הלקוחות, תהליך המיתוג הוא התהליך של יצירת הציפייה הזאת אצל הלקוחות.
אנחנו אחראיים לכך שהלקוחות שלנו ייצרו ציפיות מאיתנו.
למעשה, הלקוחות בכלל לא יודעים שיש להם ציפייה לתועלת שאנו מציעים, עד שהם נתקלים במותג שלנו.
ואיך מייצרים ציפיות אצל מישהו אחר? מבטיחים לו הבטחה! ותרשו לי הערה קטנה – הבטחות צריך לקיים!

כן, אם הייתה שאלה ראשונה, מן הסתם ברור שתהיה גם שאלה שנייה:

בשביל מה אנחנו צריכים להיות מותג? במה זה תורם לנו?

התשובה לכך מאוד פשוטה: בשביל הציפייה הזאת אצל הלקוחות!
הציפייה הזאת מכם היא הגורם החזק ביותר שיכריע בין רכישה אצלכם לבין רכישה אצל המתחרים שלכם.
הציפייה הזאת, היא הצוף שמושך את הדבורים.
ואם כבר התחלנו, אז מימוש הציפייה הוא הדבש.

כשלקוחות צריכים להכריע בין רכישה ממותג לבין רכישה מעסק רגיל – הם יבחרו במותג. נקודה.
מחקרים הוכיחו זאת, סקרים רבים הוכיחו זאת, המציאות מוכיחה זאת כל יום.
יותר מכך, כשלקוחות יצטרכו להכריע בין שני מותגים, הם יבחרו במותג שמבטיח להם את התועלת הייחודית ביותר,
שאף אחד אחר לא יכול להבטיח להם, שמשפיעה על חייהם.

ואני כבר אענה על השאלה השלישית שבוודאי מטרידה אתכם עכשיו:

האם כל עסק צריך ויכול להיות מותג? גם עסקים קטנים?

ובכן, התשובה היא: במיוחד עסקים קטנים צריכים להיות מותג!
במיוחד עסקים קטנים צריכים את המשיכה שיש במותג, על מנת למכור יותר ולשגשג.
וכשאני אומרת לשגשג, ותסלחו לי על הסנטימנטאליות באמצע בלוג עסקי למהדרין, אני מתכוונת לפרנסה ראויה לעצמכם ולמשפחות שלכם. חשוב, לא?

ואחרון חביב – האם מיתוג באינטרנט לא מספיק?
התשובה היא, לצערי – לא.
מיתוג באינטרנט מספק לכם את הנוכחות הנכונה שלכם באינטרנט, אך הוא לא זה שיוצר את ההבטחה ללקוח,
הוא לא זה שמספק לעסק שלכם את התועלת הייחודית שהוא זקוק לה.
הוא כן משרת אתכם כמותג וכן תומך בפעילות העסקית שלכם, אך הוא זקוק, כפי שהזכרתי בתחילת הפוסט, ליסודות חזקים ויציבים.
יסודות אלה הם המיתוג שהופך אתכם למותג.

בואו נתמצת את מה שקראתם עד עכשיו כדי שנוכל להמשיך הלאה:

מותג = הציפייה של הלקוחות שלכם לתועלת ייחודית כשהם רוכשים אצלכם.
התועלת הזאת צריכה להיות ייחודית ובלתי ניתנת להעתקה, אפרט בהמשך.
מיתוג = תהליך יצירת הציפייה לתועלת ייחודית אצל הלקוחות שלכם, שזה אומר, להבטיח להם הבטחה.
בסופו של תהליך, כשהלקוחות מחליטים לרכוש אצלכם,אתם חייבים לקיים את ההבטחה שהבטחתם.
החשיבות של היותכם מותג נעוצה בכך שזה מה שיביא את הלקוחות לבחור בכם על פני מתחרים שאינם מותג.
ככל שהתועלת שלכם תהיה ייחודית יותר,הלקוחות יבחרו בכם על פני מותג מתחרה.

עסקים קטנים צריכים להפוך למותגים על מנת להגדיל את כוח המשיכה שלהם בעיני הלקוחות, למכור יותר ולשגשג.
מיתוג באינטרנט מספק נוכחות אינטרנטית איכותית אך אינו מספק תועלת ייחודית לעסק ולפיכך לא הופך אתכם למותג.
מיתוג באינטרנט משרת את העסק שלכם, לאחר שהפך למותג.

אני יודעת, השאלה שמיד עולה בשלב הזה היא: איך יוצרים מיתוג. על כך אספר לכם בפוסט הבא.

יש לכם שאלות ? חסרות לכם תשובות ? נשמח לענות לכם כאן בתגובות.
אהבתם את הפוסט, ספרו לנו עם לייק שלכם
מצאת בו תועלת, שתפו את החברים שלכם בפייסבוק עם כפתור ה- Share

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות (4)

  1. rosenzweig gadi :

    fasinatting!i’m looking forward for the next article!!!

    • רחל מולא-נצר :

      הי גדי, אני שמחה שנהנית מהפוסט ויותר מכך – אני מקווה שגם הבנת כמה וכמה דברים לגבי העסק שלך. בפוסט הבא נמשיך עם הנושט ונבין יותר לעומק.
      בהצלחה!
      רחל.

  2. שרון רוזנברג :

    מעניין מאוד, ברור וידוע, ודרך אגב זו הדרך בה תמיד בחרתי, בלהיות שקופה ואמינה, ולא להבטיח סתם…
    מחכה לידע איך יוצריים מיתוג.
    חג שמח שרון.

    • קרן כהן :

      הי שרון,
      איך מייצרים מיתוג שווה לך לקרוא בבלוג של סטודיו נווה. היא נותנת שם קורס אינטרנטי במתנה.
      אנחנו בחרנו לארח את ד”ר דן הרמן בהרצאה אינטרנטית שילמד אותנו: איך יוצרים ייחודיות = בידול
      ההרצאה תתקים ב: 03.10.2010 בשעה 21:00 – כל הפרטים וההרשמה נמצאים כאן: http://kccollege.co.il/competitive-advantage

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software