איך באמת לשווק בעזרת האינטרנט ?

האינטרנט הפך להיות חלק מהחיים שלנו, הן האישיים והן העסקיים.
יחד עם זאת, עדיין, עסקים רבים לא בטוחים איך להשתמש באינטרנט כדי לשווק ביעילות ולהצמיח את העסק שלהם.
עלויות, מיקומי מקורות והחזר על ההשקעה עשויים להיראות מפחידים כאשר מתמודדים עם בניית אתר אינטרנט, מערכת למשלוח דואר אלקטרוני ויצירת מערכת מסחר אלקטרונית בנוסף ללחץ היומיומי של ניהול העסק.
בפוסט הזה אנסה לעשות סדר, לפזר את הערפל ולספק לך מידע שיעזור לך לקבל החלטה על הפעילות השיווקית שלך ברשת.

שיווק באינטרנט – לא רק ל”מביני עניין”.

תנו לרשת לעבוד בשבילכם

מספר אתרי האינטרנט מכפיל עצמו מידי כמה חודשים ספורים.
האינטרנט הפך להיות פלטפורמה גלובלית לתקשורת, מדיה חוצה גבולות, עמים ומגדר.
הפקת תועלת מהאינטרנט למטרות עסקיות הפך להיות החלטה עסקית קריטית לכל בעלי העסקים.
יותר ויותר עסקים קטנים תופסים תצורה מקוונת ברשת, הדיוור ללקוחות הופך להיות ברובו אלקטרוני, טרנזקציות מסחריות מקצרות את משכן באמצעות הטכנולוגיה שזמינה לכל אחד.

על פי eMarketer, חברת מחקר אינטרנטית מובילה, 78% מכלל העסקים הקטנים בארצות הברית מחוברים לאינטרנט ולכמעט חצי מהם, אתרי אינטרנט פעילים.

חמשת יסודות הבניין של כל אתר

ברגע שגולש מוצא אתר, בין אם זה באמצעות מנועי חיפוש, בין אם באמצעות חומרי שיווק עסקיים או מקישור שהוא ראה באתר אחר, הגולש מצפה שמספר דברים יתקיימו באתר.
התחילו את ההרפתקה האינטרנטית שלהם עם חמשת “Must-Have” מאפיינים של אתר אינטרנט שכוללים:

1. האתר מספק את מה שהוא מבטיח
נניח שהגולש שלנו היא גולשת המתהדרת בתואר “אמא” (דרך אגב, על פי eMarketer יש 34 מיליון אימהות בארצות הברית הגולשות באינטרנט לפחות פעם בחודש.
חשבתם איזה פלח שוק משמעותי הן האימהות (כלומר, אנחנו, האימהות) ?

הגולשת שלנו מחפשת “אימון לחיים לנשים” והאתר www.kclifecoaching.com עולה בין האתרים שבהם מילת המפתח “אימון לחיים לנשים” מופיעה ברשימת מילות המפתח שלהם.
האתר, Kclifecoaching חייב להכיל יותר משורה אחת שנקראת ” מפגשי אימון לחיים לנשים הינם מסגרת מחייבת המאפשרת יצירת שינויים, השגת יעדים אישיים בחיים,ומידה אינסופית של התפתחות והעצמה אישיים.” אחרת,
הגולשת “תכעס” על אתר שמציע אימון לחיים לנשים אבל בפועל אין בו כמעט שום תוכן שמתייחס לאימון לחיים לנשים.

למילות המפתח שלכם חייבת להיות הצדקה שמגובה על ידי התכנים שמציגים את השירותים ו/או המוצרים שלכם.

2. האתר נטען מהר
האתרים שנפתחים בסרטוני פלאש הם פאסה. לגולשים אין זמן מיותר להמתין לסרטוני רקע או השראה שעושים יפה בעיניים אך גוזלים זמן יקר.
אחת הטעויות הגדולות שחברות עושות היא לכלול תמונות גדולות, פסי קול או וידאו קליפים באתר שלהם (תסתכלו על אתרים של אדריכלים, מעצבי פנים, צלמים וכד’).
בהשוואה לטקסט, תמונות וקבצי קול / וידאו נטענים במשך זמן ארוך יותר.
מובטח לכם שאם גולשים יצטרכו להמתין כמה דקות בשביל תמונה וכמה שורות טקסט, הפסדתם אותם.
ישנם אפקטים ויזואליים תחליפים שלוקח להם זמן קצר להיטען. לדוגמה: גרפיקה אופקית צרה שנמתחת על כל המסך לוקחת פחות זמן להיטען מאחרת גדולה שמשתמשת בהרבה מקום אנכי.

3. קל למצוא מידע אודות בעלי האתר וליצור קשר
בשוק הווירטואלי, לא באמת משנה אם החברה היא Dell, Contacts או Asakim-Bareshet . הגולש רוצה לדעת עם מי יש לו עסק וליצור קשר עם בעלי האתר בלחיצת עכבר.
מכיוון שאנשים רוצים לדעת איפה החברות יושבות בעולם הפיסי, תמיד ציינו את המיקום שלכם, כולל כתובת (אם אתם מקבלים קהל), טלפון ומספר פקס.
המידע מבטיח לגולש שהאתר שייך לחברה או בעלים שבאמת קיימים בעולם הפיסי. כמו כן, זה פוגש את הצרכים של אלה שעדיין מעדיפים להתקשר או לשלוח מכתב במקום להשתמש בדואר אלקטרוני.

4. האתר מתעדכן לעיתים קרובות
רענון האתר בכתבות, מאמרים ומידע חדש הוא המפתח להחזרת גולשים אל האתר שוב ושוב.
הרשת היא סביבה דינאמית וגולשים לא מהססים לקפוץ לאתר אחר, מרגש יותר, מרתק יותר, מעניין יותר.

5. האתר מוביל ליצירת אינטראקציה עם הגולש
אחד היתרונות הגדולים של המדיה האינטרנטית הוא האפשרות ליצירת אינטראקציה מיידית.
גולשים יכולים לשלוח בכל רגע דואר אלקטרוני, למלא טופס, להעלות תכנים משלהם, להוריד ספרים אלקטרוניים בחינם או לבקש מידע.
התגובה המיידית הזו היא חלק מההתרגשות שבגלישה ברשת.
אתר שאין בו מקום לתגובות הגולשים, שאין בו טופס ליצירת קשר, שאין בו איזשהו Give away או סרטון הוא אתר שבמהרה יהפוך למצבה.
אתר חכם מעודד את המבקרים בו לחזור תכופות כדי לראות מה חדש בו.
טיפ לעידוד החזרת מבקרים לאתר היא לשלוח ניוזלטר עם המאמרים החדשים באתר ולהוביל את הקוראים בחזרה לאתר.
אפשרות נוספת היא לתכנת הודעה שתקפוץ כאשר המבקר לוחץ לעזוב את האתר שתספר לו שהוא עומד לצאת מהאתר והוא מוזמן להוסיפו למועדפים כדי שיוכל לחזור שוב בקלות.
המבקר יכול באותו הרגע להחליט אם הוא רוצה לשמור את הכתובת של האתר, לשמור אותו בלחיצת כפתור ולהמשיך הלאה בלי להידרש לזכור כתובות URL ארוכות.

מה האתגר הכי גדול שלך בכל הקשור לשיווק באינטרנט?

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט שיכולים לעניין אותך:
[catlist=3]

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות

עדין אין תגובות בפוסט זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software