ואיך זה משפיע על ההצלחה העסקית שלך?
חוקי היקום, בין אם אתם מאמינים בקיומם ובין אם לא – מתקיימים בכל מקום ביקום וגם בזירה העסקית.
יש אוסף של חוקים כאלה, חלקם מוכרים יותר חלקם מוכרים פחות, חלקכם מכיר אותם מהסוד, חלקכם מכיר אותם מאמונות רוחניות ודתיות שונות מה שחשוב לזכור זה שהם קיימים והם פועלים גם כשאנחנו לא מתייחסים לקיומם.
קחו לדוגמה את העיקרון שדומה מושך דומה לו, יהיה לכם קל יותר להתחבר אולי למשפטים כמו:
כסף מושך כסף, סלב מושך סלב – הבנתם את העניין, נכון?
|
עכשיו ניקח את אותו העיקרון לזירה העסקית.
לפני כשנתיים עבדתי עם מנטורית בארצות הברית. באחד המפגשים היא דיברה על בעלי עסקים שטוענים שהם לא מצליחים למכור לרשימת התפוצה שלהם, ושרשימת התפוצה שלהם לא מגיבה למסרים שלהם ויש נפילה מאוד גדולה באחוזי הפתיחה ובתגובתיות של האנשים ברשימת התפוצה. אני מדברת אתכם על תופעה שתוארה בארצות הברית לפני יותר משנתיים.
בישראל, אז עוד נהנינו מתור הזהב עם רשימות התפוצה. ואילו היום, בעלי עסקים רבים עומדים חסרי אונים מול חוסר תגובתיות של קהילות וגולשים על מיילים, על פוסטים בפייסבוק, בבלוג וכמובן חוסר תגובתיות להצעות שמוצעות לעוקבים ברשימת תפוצה. אז מה קרה למשפט המפורסם: “הכסף נמצא ברשימה”?
פעם, גם אני לימדתי את הנושא כפשוטו: תבנו רשימת תפוצה ותמכרו למי שמתעניין במה שיש לכם להציע, כאשר כמובן מדובר בידע שמורכב מאסטרטגיות וטקטיקות שונות הן לשיווק והן למכירה.
היום אני כבר יודעת שזה לא התנאי היחיד למימוש המשפט “הכסף נמצא ברשימה”.
התנאי הנוסף הוא: מי בעל הרשימה, מה הן הפעולות שמאפיינות אותו, איך נראית ההתנהגות המקבילה שלו…והנה מגיע ההסבר שנתנה המנטורית שלי לתופעה המתפשטת הזו שפוגעת באפקטיביות של כי שיווק ענק: שיווק בדואר אלקטרוני.
ההסבר שלה היה כל כך פשוט והגיוני שלא נותר לי אלא להפנים ולשנות את ההתנהגות שלי עצמי…
היא עמדה ושאלה את כל המשתתפים באותו המפגש כמה שאלות (ואני שואלת אתכם שתענו לעצמכם):
- אתם רוצים להגדיל את כמות הלקוחות שרוצים לקנות מכם ? (כולם אמרו כמובן “כן”)
- אתם רוצים שיגיעו אליכם יותר ויותר לידים דרך המתנה החינמית שלכם ? (ברור, לא ? )
- אתם רוצים שאנשים יפתחו את המיילים שלכם וילחצו על הקישורים שלכם בפנים ?
- אתם רוצים שאנשים יקראו את ההצעות העסקיות שלכם בתשומת לב ובעיון ?
- אתם רוצים שאנשים יבחרו להמשיך לעבוד אתכם ?
אתם מבינים שברור שכל הנוכחים אמרו “כן” לכל שאלה ואז הגיע הפאנץ’:
אם כך, היא אמרה: “תעצמו את העיניים ונסו להיזכר:
לכמה רשימות חדשות הסכמתם להירשם בתקופה האחרונה למרות שהם מציעים לכם שם מידע עם ערך עצום ?
האם המיילים של רשימות התפוצה שמגיעים אליכם עוברים אוטומטית לאיזושהי רשימה שיום אחד כשיהיה לכם זמן אולי תפתחו (וביננו בטח מחכים לכם שם מאות מיילים שאין סיכוי בחיים שתפתחו אותם) ?
וכשאתם פותחים מיילים, כמה תשומת לב אתם מקדישים כדי לקרוא מה שמציעים לכם ?
עד כמה אתם לוחצים על הקישורים בתוך המיילים וממש קוראים מה שאותו בעל עסק טרח ועמל והכין בשבילכם ?
עד כמה אתם מגיבים, מפרגנים, משתתפים, נותנים לו לראות שיש שם מישהו בצד השני ?
כמה הצעות עסקיות שדורשות מכם השקעה כספית אתם מוכנים בכלל לקרוא, לא כל שכן לקנות ?
עכשיו, אני שואלת אתכם (ככה היא אמרה), אם אתם לא פותחים מיילים, דוחפים אותם לתיקיה נפרדת, קוראים מיילים בתדירות רחוקה למרות שאתם יודעים שיש שם תוכן עם ערך מקצועי שיכול לעזור לכם, לא מתייחסים להצעות עסקיות וגם לא קונים מבעלי עסק שפונים אליכם ישירות- אל תתפלאו שהמנויים שלכם מתנהגים אותו הדבר.
העיקרון “דומה מושך דומה לו” פועל גם בזירה העסקית ומתגלם גם בעסק שלכם.
אם זה נשמע לכם ממבו ג’מבו- אל תיקחו.
אם חלק מזה נשמע לכם – קחו מה שמתאים לכם
אם התחברתם – המלצתי: העמיקו וקחו אחריות על הפעולות שלכם.
בשורה תחתונה מה שהכי חשוב זה שתזכרו – זה לא הם שלא פותחים, קוראים, קונים מכם – זה אתם שעושים בדיוק את אותו הדבר והם דומים לכם…כי דומה מושך דומה לו.
ועכשיו, רוצים הזדמנות להתחיל לשנות משהו – הנה, לחצו כאן ולמדו חלק נוסף בשיפור המציאות שלכם- הפעם: איך לשפר את התוצאות של כל מעמד מכירה ובפרט מעמד מכירה מול קהל.
וכן, תגובות… בטוח יש לכם מה לומר על כל זה..
תגובות
עדין אין תגובות בפוסט זה.