שיווק בווידאו: מ-"חבל" אי אפשר לעשות סרט

ווידיאו באינטרנט

 

פוסט אורח מאת: דני זקס

אל תגיד כשאדע לעשות שיווק בווידאו אתחיל,
יש מה לעשות כבר עכשיו.

שיווק הוא דבר מורכב.
שיווק באינטרנט הוא תחום שיווקי מורכב אף יותר.
שיווק וידאו באינטרנט הוא ענף חשוב בתחום השיווק באינטרנט,
שנוסף לכל מכיל אתגרים טכניים לא מועטים, ולכן בעלי עסקים רבים נרתעים מלהשתמש בו.

אז לא לעשות שיווק בווידאו? ההפך – לעשות.

ראשית מעט נתונים:

  • ליוטיוב יותר מ-2 מיליארד צפיות ביום.
  • 52% מתעבורת הרשת היינה וידאו. (1)
  • מעל 85% מגולשי האינטרנט בארה”ב צופים בווידאו.
  • בחודש יוני 2011 צפה הגולש האמריקאי הממוצע ב16.8 שעות וידאו! (2)
  • לסרט וידאו 53% יותר סיכויים להגיע לעמוד ראשון בגוגל מאשר לכתבת טקסט. (3)
  • מנועי החיפוש מבקרים באתרי הווידאו כל כמה דקות, כך שהווידאו מופיע באתרים המרכזיים כבר לאחר דקות
  • אחרי 72 שעות, אנשים זוכרים: 10% טקסט, 65% תמונה, 95% סרט!
  • חברת סיסקו הזניקה את התנועה לאתר שלה ב-600% לאחר שהוסיפה לו וידאו.
  • בגלל שווידאו הוא כל כך פופולרי, קישורי וידאו מופיעים לרוב לפני טקסט.
  • 21% מצופי הווידאו ביצעו רכישה, 26% ביקרו בחנות, 21% ביקשו עוד מידע שקשור בסרט. (4)
  • לדפי נחיתה עם וידאו יחס המרה של עד פי 7 מאשר דפים מבוססי טקסט בלבד.(5)
  • סרטי וידאו של מוצרים באתר מעלים את סבירות הרכישה שלהם ב 85% (6)

כפי שניתן לראות תחום הווידאו באינטרנט הוא התחום החם ביותר כיום
ומהווה את מנוע הצמיחה של האינטרנט.

הפעם רציתי לדבר אתכם, עם בעלי עסקים שעדיין לא הצטרפו לגל הגואה של שיווק בווידאו.
חלקכם טוענים שאין להם מספיק חומרים, או שאינם יודעים לערוך או לצלם.
ייתכן וכל זה נכון אבל זה לא מעניין את הלקוחות שלכם.
האם לא חבל לכם על הפעילויות, הכנסים ומאמצי השיווק שאתם עושים כיום ואינם מובאים לידיעת ציבור הגולשים המחפשים אחריכם.

העצה שלי היא: אספו חומרי גלם!
גם אם עוד לא התחלתם, גם אם אתם עוד לא יודעים, הרי בשלב כלשהו תתחילו להיעזר בווידאו לשיווק באינטרנט ואז תגידו:

  • חבל שלא צילמתי את הכנס.
  • כמה חבל שלא הקלטתי את ההרצאה שהעברתי..
  • איך לא תיעדנו את המשלחת מחו”ל שביקרה במפעל…

אבל מחבל אי אפשר לעשות סרט וידאו.
ולכן התחילו לצלם בתמונות ובווידאו כל פעולה והתרחשות עסקית חשובה.

המתכון לפעולה לפני שמתחילים עם שיווק בוודיאו:
פעולה ראשונה – פתחו ספריה ראשית במחשב שלכם בשם חומרי גלם לשיווק בווידאו.

  1. חלק אותה לתת ספריות: חומרי וידאו, תמונות.
  2. לכל חומר גלם שמתווסף תנו שם שתוכלו לזהות בעתיד.
    לדוגמה: חומרי גלם לשיווק בווידאו/תמונות/כנס שיווק ביקום/פורום מגדלי הדגים/ינואר 2011/צלם משה הופברג


דוגמאות לחומרי גלם שראוי לאסוף:

  • תיעוד של ימי עיון והרצאות – לא חייבים מקצוען לתיעוד אפשר גם בטלפון סלולרי איכותי
  • ביקורים ומשלחות – צלמו תמונות, וסרטים של אורחים ומבקרים בעסק שלכם.
  • מצגות – כל מצגת יכולה להפוך לסרט וידאו שיווקי, ולכן שימרו את כל המצגות לעתיד.
  • לקוחות – כל לקוח מרוצה יכול להפוך לעדות מרשימה בווידאו – צלמו בנייד שלכם לקוחות נבחרים.
  • התקנות של מכשור – צלמו את הלפני ואחרי, את תהליך ההתקנה ובעל המקצוע.
  • אירועים שאתם מפיקים – הרבה תמונות סטיילס מכל כיוון, לפני ואחרי.
  • Name Dropping – (שיטה בה אנו ממנפים את עצמנו בעזרת אנשים חשובים), תעדו כל מפגש עם אשיות מוכרת בתחום שלכם, עם מעצבי דעת קהל, מובילים בתחום שלכם ואנשים משפיעים. בקשו להצטלם אתם, רצוי על רקע הפעילות העסקית שלכם או הלוגו אם אפשר, רצוי לצלם וידאו עם עדות של אותה אישיות מוכרת.
  • לקטו חומרים מאחרים – השתתפתם באירוע שיווקי, אבל לא היה לכם איך לתעד? בדקו אם יש שם צלם מקצועי או חובב, בקשו ממנו רשות לקבל ולהשתמש בחומרי הגלם שלו,
    קחו ממנו את כרטיס הביקור ודאגו לקבל את החומרים.
  • צילומי מסך המחשב – ניתן בקלות להקליט ולצלם את מסך המחשב וההתרחשויות שבו, ולכן אם אתם מעבירים וובינר, או משתתפים בפאנל, פורום
    או כל צורה אחרת של מדיה שמועברת דרך מסך המחשב – תעדו אותה.
  • חומרים פרסומיים שלכם – פלקטים, רול אפים,סטיקרים, לוגואים, פליירים ועוד – דאגו לצלם כל חומר פרסומי חדש, ויותר חשוב בקשו מהגרפיקאי או בית הדפוס את קובץ המקור,
    באיכות הכי טובה שאפשר. (גם אם לא תוכל לפתוח אותו כיום בגלל מגבלות תוכנה, הרי שבעתיד הוא יוכל לשמש אתכם).
  • זכויות שימוש! – דאגו תמיד לקבל אישור כתוב מכל מי שאתם מצלמים, לכך שהוא מסכים שתעשו שימוש מסחרי בחומר שצילמתם.

כעת משהפכתם לאספני חומר גלם לשיווק (עתידי) בווידאו, לא תרגישו בעתיד את תחושת החבל, ותוכלו להפוך את חומרי הגלם שלכם לזהב שיווקי בווידאו.

שנה טוב,
דני זקס
Video-pro- הפקות וידאו לאינטרנט

* מקורת מידע:

  1. eMarketer
  2.   comScore, Inc
  3. Forrester, January, 2010
  4. BIA/Kelsey,February, 2010
  5.   SearchEngineWatch, 2010
  6. Retailer, April, 2010

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

איתן גינוסר, 44, חי ונושם שיווק באינטרנט במהלך 6 השנים האחרונות,
מוביל את מחלקת בנית אתרי וורדפרס וממונה על כל ההיבטים הטכנולוגיים הכרוכים בניהול מערכות שיווק באינטרנט לעסקים.

בעל ניסיון רב בתחום מערכות ניהול תוכן, הקמת אתרי וורדפרס, עבודה עם תוכנות גרפיות, תוכנות לעריכת וידיאו ואודיו מערכות דיוור אלקטרוני ורבות אחרות.

בנוסף לידע הרחב, הדיוק והקפדנות מביא איתן מידה עצומה של נאמנות ללקוח ולפרויקט, איכויות נדירות שמצטרפות לכל פעילות ויישום הלכה למעשה באינטרנט.

בוגר קורס מאמנים ויחד עם כל הכלים באמתחתו מתחבר ונהנה להקים אתרים על מערכת וורדפרס, להטמיע תהליכי שיווק באינטרנט, להטמיע מערכות שיווק בדוא”ל אלקטרוני וליישם תהליכי ופעולות שיווק ברשתות החברתיות.

אוהב להעביר, ללמד ולייעץ בנושאים הטכניים ועל הכלים הזמינים לשיווק באינטרנט.

תגובות (1)

  1. מיכל קנדל :

    יופי של עיצות. מתחילה מייד במלאכה. תודה דני, אין כמוך

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software