6.9 ביליון!
יש 6.9 ביליון אנשים על פני כדור הארץ כיום ! זו כמות עצומה של בני אדם.
אבל ככל שזה מרשים, עולה השאלה: מה הקשר של המספר הזה לשיווק, ויתרה מכך מה הקשר של זה אלינו?
רגע סבלנות.
הנה עוד נתון מדהים לא פחות, 75% מאותם 6.9 ביליון אוחזים בטלפון נייד – זה אומר של- 5.2 ביליון אנשים לערך יש מכשיר טלפון נייד מסוג כל שהוא. זוהי כמות עצומה של מכשירים (כאשר אחוז גדול מתוך אותם מכשירים הם סמארטפונים).
התמונה מתחילה להתבהר?
רק לשם השוואה לכ- 1.6 ביליון אנשים יש טלוויזיה, ל 1.2 ביליון אנשים יש מחשבי פי.סי ולמיליון אחד יש מכוניות. (את הנתונים הללו פרסם- David Wieneke במצגת שהכין על עתיד השיווק הדיגיטאלי.)
הנתונים הללו גורמים לי לחשוב פעמיים על הנתח החשוב של השיווק במובייל.
למעשה מהמספרים הללו עולה שאם אסטרטגיית השיווק שלך לא כוללת את השיווק במובייל הרי שכדאי לך לחזור ולבדוק אותה.
הממשק בין הדואר האלקטרוני למכשירי המובייל
מסתבר שאחד השימושים הנפוצים ביותר במובייל הוא המייל.
יותר ויותר אנשים צורכים את המייל שלהם דרך המכשירים הניידים.
לאחרונה שחררה גוגל הצהרה: מתוך סקר שנערך בין בעלי סמארטפונים, 89% מבעלי המכשירים שמחוברים לרשת האינטרנט באופן קבוע, 82% בודקים ושולחים מיילים על בסיס קבוע. זו הפעילות שקיבלה את הדירוג הכי גבוה על ידי בעלי המכשירים שנסקרו.
יוצא מכך שהאימייל הוא עדין אחד מערוצי השיווק החשובים גם בעידן המובייל ויש לו השפעה חשובה על מחזור חיי הצרכן ש “מחובר תמידית”.
לאחרונה הופק דו”ח על ידי e-Dialog שמצביע על הרלוונטיות של שימוש בדוא”ל אצל משתמשי סמארטפונים בבריטניה.
התפלגות צריכת סוגי התוכן שנשלח במיילים שנקראים במובייל
התוצאות מגלות לנו שקריאת אימיילים דרך הנייד הפכה להרגל בעיקר בקרב הדור הצעיר.
בניסיון לברר מהו התוכן הכי נצפה, הסתבר שחלוקת התוכן היא כזו:
- 27% הצעות מיוחדות
- 21% קופונים ומבצעים מיוחדים
- 21% מעקב אחרי משלוחים
- 15% מוצרים חדשים
- 12% ניוזלטרים
- 4% מידע אחר
אומנם הנתונים הללו מעודדים אך יחד עם זאת הם מצביעים על כך שעלינו המשווקים מוטלת החובה למקד את הפניה בדיוור האלקטרוני ובנוסף להעלות את ההתאמה, השימושיות והנראות של המיילים במובייל, לראש סדר העדיפויות שלנו.
תובנות שמשפיעות על אסטרטגיית השיווק בדואר אלקטרוני ובמובייל :
- ככל שעולה השימוש של הצרכנים בנייד שלהם חשיבות השיווק בדואר אלקטרוני עולה.
- ניתן לראות בברור שבעלי סמראטפונים נמצאים באינגיג’מנט גבוהה יותר עם השיווק בדואר אלקטרוני מאשר בעלי ניידים אחרים.
- הוכח שפלח הקהל הצעיר הוא בעל נטייה גבוהה יותר לבדוק מיילים במכשיר הנייד ובתדירות גבוה יותר.
- מיילים שיווקיים המתמקדים ביצירת ערך (לפני הרכישה) ואלו המספקים שירות לאחר הרכישה הם הרלוונטיים ביותר לצרכנים.
המלכודות שצריך ללמוד לעקוף…
בעיות בנראות ובשימושיות גורמות לירידה משמעותית בנטייה לקרוא מיילים שיווקיים.
האינפוגרפיקה משמאל מבהירה ומדגישה את הבעיה הזו.
התמונה האחרונה באינפוגרפיקה מתייחסת ל “ניצול לעומת שימושיות”.
– הלקוחות מצפים לאופטימיזציה של המיילים כך שיתאימו לקריאה מכל סוג נייד.
– הסובלנות של משתמשי הטלפונים הניידים המנוסים נמוכה כשמדובר בבדיקת המיילים שלהם.
– אם הדיוור אינו עונה על הציפיות שלהם (מבחינת נראות ושימושיות) הקהל לא יקרא או אפילו יתעלם ממנו. דבר זה משפיע ישירות על אחוזי פתיחת המיילים ועל המוניטין של המותג שלך.
אל תהפכו את קריאת המייל למטלה עבור הקוראים שלכם!
חלק מהתלונות הנפוצות ביותר הם:
- יש צורך לגלול את ההודעה לימין ולשמאל כדי לקרוא את כל התוכן
- ריבוי טקסט או משפטים ארוכים
- תמונות מאטות את קצב ההורדה או לחלופין אינן עולות כלל
אם הודעות המייל לא קריאות הרי שהן אינן רלוונטיות!
ואם ההודעות אינן רלוונטיות הרי שאנחנו מסתכנים באובדן מנוי או גרוע מכך, באובדן של הזדמנות למכירה.
משלוח של מיילים לקהל הנמצא במובייל דורש אופטימיזציה של התוכן!
זכרו שהמסרים צריכים לעבור מכשלות רבות בדרך אל נוחות השימוש של הגולש: סוגים שונים של מכשירים, פלטפורמות שונות, מהירויות חיבור, יכולות עיבוד תמונה ועוד….
מספר טיפים לניצול מקסימלי של האינטגרציה בין אימייל למובייל :
יש הרבה פעולות שאתם יכולים לבצע כדי למנף את הכוח של הדיוור למכשירים הניידים:
- התמקדו ברלוונטיות על ידי עיצוב המסר השיווקי הנכון עבור פלח השוק הנכון והתאימו את המסר לצרכים של השימוש במכשירים ניידים. כלומר התקנים, פלטפורמות, וזמינות.
- המיקוד צריך להיות על יצירת מעורבות צרכנית מתמשכת. כלומר, ניטור העדפות הצרכנים בהקשר של המוצר או השירות של בית העסק ופרסום מבוסס הקשר והעדפות.
- שיפור השימושיות היא מפתח וניתן להשיג זאת על ידי פיתוח אפליקציות ופיתוח תבניות תצוגת תוכן שמתאימות למגוון מכשירים ניידים.
מה כדאי לכם לקחת מכל זה ?
המשווקים של שנת 2012 חייבים להבין את החשיבות בבניית אסטרטגיית שיווק בדואר אלקטרוני שמבוססת על הבנת צרכי הלקוח.
אם כבר יש לך אסטרטגיית שיווק בדואר אלקטרוני למכשירים ניידים – יש לך יתרון במשחק.
אם עדיין אין לך אסטרטגיה כזו, אני יכול לחשוב על 5.2 ביליון סיבות טובות מדוע כדאי שתהיה לך.
אם יש לכם התנסות בשיווק במובייל, או נתונים על כמות הצריכה של התוכן שלך דרך מובייל – נשמח לשמוע תובנות ושיתופים.
תגובות (1)