האם יש הצדקה עסקית להשקיע בפינטרסט ?
חברת Hubspot פרסמה לאחרונה שבפברואר 2012 , כמות ההפניות שייצרה פינטרסט הייתה גדולה מכמות ההפניות שייצרה גוגל + . הנתון הזה מרמז על האתגר שמעמידה הרשת הצעירה והחוצפנית הזו ביחס לרשתות המדיה החברתית האחרות.
בפוסט הראשון בסדרת הפוסטים על פינטרסט הסברתי איך מתחילים עם פינטרסט והתייחסתי בשטחיות ליעדים העסקיים שאפשר להשיג בעזרת הרשת הזו.
בפוסט הנוכחי נעשה צעדים ראשונים בפינטרסט, נגדיר את המטרות השיווקיות שאפשר להשיג ברשת ואציג חלק מהכלים והטקטיקות הטובות להשגתם. בפוסט הבא, תוכלו לקבל את יתר הכלים והטקטיקות ולשלב אותם באסטרטגיית השיווק שלכם במדיה החברתית.
בונים רשת בפינטרסט
אחרי פתיחת חשבון בפינטרסט, הפעולה הראשונה שיש לעשות, עוד לפני שמתחילים לטוות רשת, זה להקים לוחות מודעות משלכם ולנעוץ בהם אי אלו תמונות כדי שתהיה סיבה לאנשים אחרים להצטרף לרשת שלכם.
הרשת בפינטרסט, בדומה לטוויטר, נבנית בעזרת עוקבים (Followers) ונעקבים (Following).
העוקבים הם אנשים אחרים שמעוניינים לראות את הפרסומים שלכם ואילו הנעקבים הם אלה שאתם בוחרים לעקוב אחריהם.
כמו בכל רשת חברתית, בניית בסיס עוקבים רחב, היא המפתח להמשכיות ארוכת טווח והפיכת הרשת הזו למקור תנועה וייצור לידים. ברגע שיהיו לכם לוחות מודעות מעניינים, לעוקבים חדשים תהיה סיבה לעקוב אחרי הנעיצות שלכם וזו הסיבה שלכם להשקיע מעט מחשבה וזמן ביצירת וארגון לוחות מודעות.
פינטרסט מתפקדת קצת שונה ביחס לעולם העוקבים כמו שאתם מכירים מטוויטר, פייסבוק או לינקדאין.
בפינטרסט יש שתי אפשרויות עקיבה:
1. אפשר לעקוב אחרי החשבון שלכם, כלומר, להיחשף לכל לוחות המודעות שלכם
2. אפשר לבחור לעקוב רק אחרי לוח מודעות מסוים שיש בו לעוקב עניין.
מה משמעות ההבדל בין השניים ?
כשעוקבים אחרי לוח מודעות, מקבלים עדכון (דרך הפיד) כאשר משתמש נועץ יחידת תוכן חדש על הלוח הזה.
כשעוקבים אחרי משתמש, מקבלים עדכון בכל פעם שהמשתמש נעץ יחידת תוכן זו או אחרת.
תודות לשונות הזו בפינטרסט, יתכן מצב שבו לוח מודעות של משתמש יזכה בכמות עוקבים יותר גדולה מאשר המשתמש עצמו.
אמצו את האסטרטגיה שתעזור לכם להגדיל את כמות העוקבים גם לרמת המשתמש וגם לרמת הלוחות
1. צרו את הלוח הטוב ביותר בנושא מסוים / לנישה מסוימת
ברגע שתאמצו את הגישה הזו, אתם מגדילים את הסיכויים שאנשים שיש להם עניין בתחום שבו עוסק הלוח, ירצו לעקוב אחרי הלוח.
צרו לוח שיהיה ממש מקור מידע שימושי ושיתבסס על מילות המפתח המרכזיות שאותן כבר בחרתם לקדם את העסק שלכם במדיה הדיגטלית.
התחייבות ליצור את הלוח הטוב ביותר בנושא מסוים משמעותה להיות נכונים לקדם נעיצות של משתמשים אחרים כדי להעשיר את האוסף שלכם.
2. קדמו והפיצו בערוצי שיווק אחרים
הדרך המהירה ביותר לתת דחיפה לנוכחות שלכם בפינטרסט היא לקדם את החשבון שלכם בפלטפורמות אחרות.
הוסיפו את כפתור “העקוב” של פינטרסט לאתר שלכם.
קדמו את הנוכחות שלכם בפינטרסט בעזרת המתחמים השונים שלכם במדיה החברתית: בפייסבוק, לינקדאין, טוויטר וגוגל +. אם אתם פעילים בפורומים וקהילות, אתם יכולים להוסיף את הקישור לחשבון פינטרסט שלכם בחתימה.
אתם יכולים לשקול לקיים איזושהי תחרות בפינטרסט אם החלטתם להשקיע ברשת או לחילופין לכתוב פוסט על העניין ולשים קישור אל הפרופיל שלכם בפינטרסט
3. תתערבבו עם נועצים אחרים
תתחילו לעקוב אחרי משתמשי פינטרסט שאתם רוצים שיעקבו אחריכם בחזרה.
עשו לייק לנעיצות שלהם ואל תתקמצנו בתגובות מתחת לתמונות. כשמישהו רואה שאתם מגיבים לתוכן שלהם יתכן והם יבדקו בחזרה את החשבון שלכם ויבחרו לעקוב אחריכם.
נכון לעכשיו אתם כבר אמורים להבין שכדי להקים רשת בפינטרסט ולהתקיים בתוך הרשת הזו, לא צריך שום סדנא או מיומנות מיוחדת. כל מה שצריך זה לפתוח חשבון, להקים לוחות מודעות, לנעוץ ולהתחיל לעקוב אחרי אנשים.
באופן טבעי עולה בשלב הזה השאלה:
האם פינטרנט היא באמת הדבר החם הבא ?
נתוני החדירה והצמיחה של הרשת מדברים בעד עצמם :
Source: techcrunch.com via Keren on Pinterest
בששה חודשים בלבד רשמה הרשת תנועה מטורפת: 10 מיליון גולשים חדשים.
באירופה, בין מאי 2011 לינואר 2012, הגידול בכמות המבקרים החדשים ברשת נע בין
50% בצרפת לבין 1348% בספרד !
Source: comscoredatamine.com via קרן כהן on Pinterest
אם הנתונים שכנעו אתכם חלקית,
אולי הדרכים שבהם אפשר להשתמש בפינטרסט להשגת מטרות שיווקיות ישכנעו אתכם סופית.
איך להשתמש בפינטרסט למטרות שיווקיות
היעדים השיווקיים המרכזיים שאותם תוכלו להשיג בתוך פינטרסט הם:
1. להשיג חשיפה של העסק או להעמיק את המודעות למותג
2. להניע תנועה אל האתר שלכם
3. להצליח להמיר את המבקרים החדשים ולהפוך אותם ללידים
כמו שכתבתי בסוף הפוסט הקודם, כדי ליהנות מהתועלות של פינטרסט לטובת העסק, עליכם כמשווקים להפעיל את שריר היצירתיות ולחשוב איך אתם יכולים להביא לחזית את התועלות שהעסק שלכם מביא לחייהם של הלקוחות.
קבלו מספר דרכים ורעיונות טובים שיכולים לעזור לכם לחמם את שריר היצירתיות כדי להשיג את היעדים השיווקיים האלה.
ברשת ויזואלית ארזו את התוכן באריזה ויזואלית.
זוכרים שבפינטרסט אפשר לנעוץ גם תמונות וגם סרטי וידיאו? צרו לוחות מודעות ופרסמו בעזרת תמונות את התוכן הטוב ביותר שלכם. אם יש לכם מדריכים שכבר יצרתם, תנעצו את תמונת הכריכה שלהם ובתיאור הדביקו את הקישור אל עמוד המכירה של המדריך (כן, גם מדריך חינמי הרי צריך למכור).
עסקים שהמוצרים או השירותים שלהם ויזואליים – יכולים להנות במהירות מהרשת הזו מפני שקל להם לייצר תוכן ויזואלי. אם אתם מעצבי שיער, מאפרים, מעצבים גראפיים, מעצבי פנים, אדריכלים, סוחרים: בגדים, נעלים, צעצועים, גאדג’טים – האתגר שלכם פשוט: להעלות ולנעוץ.
לעסקים שהשירותים שלהם לא ויזואלים, או עסקים של B2B הנה כמה רעיונות לתוכן ויזואלי:
1. תמונות מתוך פעילויות עסקיות או חברתיות של העסק. זה יכול להיות יום כיף, מסיבת פורים או תערוכה מקצועית. כמובן שעדיף להפריד בין תרבות והווי לבין הפן המקצועי ללוחות שונים.
2. אפשר להקים לוח של “הצוות”, או של “ההנהלה” ולהציג את האנשים בכמה שורות בתיבת התיאור.
3. בפוסטים שאתם מפרסמים באתר, אתם וודאי כבר יודעים שחשוב לשלב תמונות (חוקיות). נעצו את התמונות האלה מתוך הבלוג אל לוח המודעות ותרוויחו גם קישור בחזרה וגם תנועה של אנשים שיתעניינו בתוכן הזה. אל תשכחו לבחור לנעוץ תמונות חזקות שמשקפות את אופי התוכן.
4. אינפוגרפיקות וגרפים שונים הם המחשה ויזואלית נהדרת של תוכן שקשור לליבת העסק שלכם. אם יש לכם נתונים מספריים, לא צריכה להיות לכם שום בעיה להפוך אותם לגראפים. באקסל, צרו גראפים מהנתונים, זכרו לכתוב כותרת עליונה חביבה ושובת עין כדי שאנשים ידעו על מה הם מסתכלים. כדי למנף את יחידות התוכן האלה עוד קצת, אתם יכולים לכתוב בתיבת התיאור הסבר קצר וקישור אל ההסבר הארוך (שכמובן צריך להופיע באתר או בבלוג. מזכירה לכם שהרעיון המרכזי הוא להביע תנועה חדשה).
5. עטיפות של ספרים, ספרים אלקטרונים, דיסקים, ערכות – כל אלה יופי של תמונות שיכולות לשקף את הפעילות שלכם ולעזור לכם לבסס מומחיות.
6. נעיצות חוזרות לנעיצות שנעצו נועצים אחרים 😛
בחלק השלישי בסדרת פינטרסט אפרט לכם עוד דרכים וכלים להשגת היעדים השיווקיים מפינטרסט ועד אז, לחצו על הכפתור
והצטרפו אלינו לפינטרסט – צבעוני ושמח שם !
פוסט מצויין תודה רבה! האם בפינטרסט ניתן לכתוב גם בעיברית?
שמות לוחות לא ניתן לכתוב בעברית
אך ניתן לכתוב בעברית בתיאורים מתחת לכל תמונה
בקיצר – 90% תומך עברית 🙂