שיווק בדיוור אלקטרוני הוא אחד מגלגלי השיניים במערכת שיווק באינטרנט, הפוסט הזה יוסיף לך עוד צרור טיפים ודרכים לשיפור מסעות השיווק שלך
בשבוע שעבר, פרסמנו את האסופה הראשונה של טיפים מנצחים לשיפור תוצאות מסעות שיווק לרשימות תפוצה.
כבר הדגשנו את החשיבות של שמירה על עדכניות ושילוב המהלכים החדשים ביותר במסעות השיווק שלך בעזרת המייל.
וגם הזכרנו את הצורך בבחינה חוזרת ונשנית של מסעות השיווק שלנו בדיוור אלקטרוני והייעול שלהם בעזרת האסטרטגיות החדשות ביותר.
נמשיך במאמר הפעם בצרור טיפים נוסף. טיפים שיעזרו לך להמריץ ולשפר את ביצועי מסעות השיווק שלך בדיוור אלקטרוני. חלק ב’ בסדרה של טיפים פשוטים ופרקטיים לשדרוג איכות ותוצאות מסעות השיווק שלך.
עוד 7 טיפים לשיפור השיווק לרשימות תפוצה:
1. היה אדיב אמור “ברוך הבא”
למנויי רשימות תפוצה יש ערך גבוה מאוד לעסק שלך. הם אנשים שסיפקו ברצון את כתובת המייל שלהם ונתנו לך רשות לדוור להם. אם טרם ייצרת מייל “ברוך הבא” למנוי חדש, זה הדבר הראשון שעליך לעשות.
מייל ברוך הבא הוא הדרך המושלמת לומר תודה רבה למנוי החדש על האמון שרחש לך ועל נכונותו לספק לך את כתובת המייל שלו. מייל השלום הוא גם הזמן האידיאלי לתאם ציפיות עם המקבל כולל:
1. מתי הוא צפוי לקבל את המסר הראשון ממך
2. באיזו תדירות יגיעו מסרים ממך
3. להוסיף את הפרטים שלו למערכת CRM או לספר הטלפונים
תיאום ציפיות נכון – ולאחר מכן גם “עמידה במילה” – חשוב מאוד כדי ליצור אצל המנוי התנסות חיובית וליצור בסיס אוהד לקשר ארוך טווח.
2. תאם ציפיות בזמן ההרשמה
תן לנרשמים הפוטנציאלים שלך הצצה חטופה אל מה עליהם לצפות לקבל ממך עוד לפני ובמהלך ההרשמה.
לצערנו לא הרבה משווקים פועלים כך. חשוב על כל אפשרויות ההתנסות החינמיות והMoney Back Guaranty שנמצאות ברשת מתוך כוונה להוריד למינימום את הסיכון שהלקוח לוקח על עצמו בבואו לעשות איתך עסקים.
תוכנית דיוור בדואר אלקטרוני אינה שונה מכך! אתה רוצה מנויים / מתעניינים ש”רוצים” את הדיוור שלך!
ואיזו דרך יותר טובה מלתת להם טעימה מהדברים שעליהם לצפות להם בתקשורת איתך.
לספק למנויים שלך טעימה / פירוט של המידע שהם יקבלו ממך לא רק שמעצים את רמת המחויבות של הקוראים שלך,
אלא גם מוריד מכמות ביטולי ההרשמה והתלונות ובשורה התחתונה: מותיר רושם חיובי למערכת הדיוור שלך – יותר טוב מהממוצע!
3. הזכר למנויים את הערך שלך
העובדה שמישהו נרשם לרשימת התפוצה שלך לפני שנה וחצי לא מבטיחה שהוא יזכור את הסיבה שהביאה אותו להירשם מלכתחילה. על מנת לשמור על המנויים שלכם ולהגדיל את העסקאות הנסגרות מתוך רשימת התפוצה, עליך להבטיח שמשפט המכירה הייחודי שלך (USP) מופיע תמיד.
זה לא אומר שבכל מייל עליך לומר למנויים של מי אתה ומה היתרונות של העסק שלך אבל חשוב שהם יזכרו “ממי” הם מקבלים את המיילים.
אחד הנקודות שחשוב לזכור זה שלמנויים שלך יש חיים מלאים ושלמים מחוץ לתיבת המייל שלהם והם לעיתים מאוד קרובות עסוקים מידי בכדי לזכור מה הניע אותם לרצות להיות בקשר איתך. אל תהיה גאה מכדי להזכיר להם מעת לעת מדוע הם בחרו להיות בקשר איתך.
4. גם המיילים תורמים לבניית חוויית לקוח ממך – אל תשכח את זה
לעיתים משווקים בדיוור אלקטרוני ממוקדים כל כך במטרות וביעדים שלהם ובמדידת הביצועים עד שהן שוכחים שהמיילים שלהם הם חלק בלתי נפרד מפעילות העסק, שמעצבת את חוויית הלקוח.
זכור, הלקוחות לא מפרידים בין הניסיון שנצבר אצלם בעקבות מייל או בעקבות שיחה אישית.
כל אינטראקציה של העסק עם הלקוח הפוטנציאלי (או הקיים) משפיעה על ההתרשמות שלו מהעסק.
קח לרגע פסק זמן ובדוק את תוכנית הדיוור שלך: וודא שהתכנים משתלבים היטב בחוויית הלקוח שאתה רוצה לבנות.
5. אם אתה אוסף את זה – השתמש בזה
נתונים הם המפתח ליצירת התנסות רלוונטית למנויים שלך.
רוב המשווקים מלקטים נתונים שונים אודות המנויים שלהם ואחר כך מנסים בדרכים יצירתיות לשווק ללקוחות בהתבסס על הנתונים האלה.
מה שחשוב לזכור הוא שנתונים שאוספים בשלב ההרשמה או תוך כדי ביסוס מערכת היחסים על המנויים, חייבים להשתלב במיילים עצמם.
אם לדוגמה אתה שואל בעת ההרשמה על אזור מגורים, תחום עיסוק, שפת אם וכד’ – תבטיח שהנתונים האלה ישמשו אותך במהלך הקמפיין ושבזמן זה או אחר, המנויים יראו את השימוש בנתונים שהתבקשו להזין.
לבקש מהמנויים “מה מעניין אותך” או “מה אתה רוצה” ואחר כך לא לעשות עם זה כלום פשוט יפגע באמון שאתה רוצה לבנות עם הלקוחות שלך.
6. אל תטיל אימה עם עודף מידע…
מינוף המידע על התנהגות הגולשים באתר שלך יכול לספק לך תובנות יקרות ערך על הדרך בה הלקוח / מועמד שלך יוצר אינטראקציה עם המותג שלך, איזה מידע מעניין אותו ובאיזו נקודה הוא עזב את האתר שלך.
יחד עם זאת חשוב מאוד לתת את הדעת לדרך שבה אפשר יכול המידע לעזור לך למנף את מסעות הדיוור שלך.
לדוגמא, אם יש לך אתר עם חנות אלקטרונית, במקום להציג לגולש שעוזב את סל הקניות מבלי לבצע קנייה, הודעה בסגנון “האם אתה בטוח שאתה רוצה לצאת?” או ” שכחת את…” (שיכולות להיתפס כאילו אתה רודף אחרי הלקוחות שלך בכדי שיקנו את המוצר שלך) , יתכן שיהיה יותר אפקטיבי לשלוח הודעה עם מבצע / הנחה / קופון למוצר שבו הגולשים שהתעניינו אתמול, עזבו מבלי לקנות. סביר יותר שההודעה שלך תיתפס כרלוונטית ומעניינת מאשר שתלטנית או מתחננת.
7. אפשר למכותבים שלך להכתיב את תדירות המשלוח
תדירות המשלוח היא אחת מאותם פרמטרים עליהם יכולה לקום או ליפול רשימת תפוצה.
יותר ויותר משווקים נוחלים הצלחה במתן האפשרות למכותב לספר להם מהו קצב משלוח המיילים שנוח לו.
יש שתי דרכים נפוצות בכדי לגשת לעניין. הראשונה לאפשר למכותב להזין את המידע הזה בזמן ההרשמה.
האתגר כאן הוא בעובדה שלמכותב עדין לא הייתה אפשרות אמיתית לפתח מערכת יחסים איתך והוא לא יכול לומר באופן מוחלט האם תדירות משלוח שבועית היא התדירות המתאימה.
הדרך השנייה מאופשרת בד”כ בנקודת היציאה מרשימת התפוצה כחלק מתהליך ההסרה מהרשימה.
המכותב מקבל את האפשרות לצמצם את כמות המיילים שהוא מקבל במקום לעזוב את הרשימה לחלוטין – אבל זה עלול להיות רגע אחד מאוחר מידי.
שווה לשקול את האפשרות להושיט יד למכותב שלך כבר במסגרת התכתובת הראשונית של קבלת הפנים או במסגרת השבועות הראשונים של המנוי. אפשר לערוך סקר בו תבדוק את שביעות רצונו מהדיוור שלך ואת רצונו לשינוי תדירות המשלוח. אתה עשוי לגלות שצעד כזה יתרום משמעותית להעמקת מערכת היחסים שלך עם קוראיך.
נשמח לשמוע על ההתנסות שלך בשיווק בדיוור אלקטרוני, בין אם כמשווק ובין אם כמכותב – תגובה למטה.
אם מצאת את התוכן רלוונטי בעבורך, כפתור ה- Like מחכה לקליק שלך 🙂
אם מצאת שיש בו משום ערך לקוראים שלך, כפתור ה- Share ואנחנו נודה לך על קליק נוסף.
קרן וגם איתן, אתם נהדרים…, כל מה שאני צריך ובמקום אחד וקרוב גאוגראפית. תודה (-:
איל, תודה על הפרגון החם. שמח לראות שאתה איתנו לאורך כל הדרך.
נשמח לשמוע מההתנסות שלך בתחום הדיוור האלקטרוני
תודה רבה על הטיפים האיכותיים,
היה תענוג לקרוא 🙂
שבת שלום!