מדוע בחרנו בקייסי קולג’, לצאת לתהליך של מיתוג מחדש
באפריל 2010 העלינו לאוויר את האתר החדש של קייסי קולג’ במהירות שיא של 5 ימים.
בין מועד קבלת ההחלטה על הקמת קייסי קולג’ כגג אחד לאוסף הפעילויות שלנו בתחום השיווק באינטרנט לבין המועד שקבענו להשקה היו פחות משבעה ימים.
קצב מהיר לכל הדעות שבגללו לא יכולנו להיכנס לתהליך מיתוג מקצועי מא’ ועד ת’.
למעשה, נכון יהיה לומר שהעובדה שבחרנו להעלות לקייסי קולג’ אתר על מערכת וורדפרס בכלל ועל תבנית מקצועית בפרט, ללא עיצוב מהבסיס
היא זו שאיפשרה לנו לקצר את הדרך משמעותית, מרגע קבלת ההחלטה עד לרגע העלייה לאוויר והשקת האתר החדש.
אליה וקוץ בה, היינו חייבים לוגו לקייסי קולג’, היינו חייבים להשתמש במשהו.
לא הלכנו רחוק וגם לא פישפשנו בין התיקיות במחשב, זה היה ממש מתחת לידינו.
בראשית היה לוגו לאימון לחיים
ממש שנתיים קודם לכן, השקעתי במיתוג שירותיי האימון שלי ובמיוחד לשימושי באתר שמשווק בעבורי שירותי אימון לחיים.
כבר אז, ביקשתי מהמעצבת ענת גפני שתיקח בחשבון לוגו שיכול להשתנות עם הזמן, כלומר, שברגע שארצה שרוב האלמנטים יישארו במקומם, יידרש ממני שינוי של צבעוניות וכיתוב באותיות הנושא, ובקלות אוכל לשאול את הלוגו לעיסוקים האחרים שלי.
הנה, זה הלוגו שענת עיצבה לי בכישרוניותה.
הסגול – להתמרה והתפתחות, הירוק – לצמיחה, הגל, בשביל החיים בתנועה, והצורות המשתנות – כדי להסכים לצאת מהקופסא.
אני מאוד אוהבת את הלוגו הזה.
לימים, הוקם אתר לקייסי קולג’ והאוטומט הלך ושלף את הלוגו שאני מאוד אוהבת, צבע אותו בצבעים אחרים, שינה לו את הכיתוב וזה מה שיצא >>>>
בחרנו באדום כהה כדי להניע לפעולה, בכחול בשביל המקצועיות, באפור בשביל הרצינות, ביקשנו מהמעצבת לשנות את הכיתוב במקום Life Coaching לכתוב Internet Marketing College ולכאורה קיבלנו לוגו.
אלא ש…
בגלל ששם העסק נכתב באנגלית, הרגשנו צורך לתת הסבר מילולי למה זה בכלל קייסי קולג’, וכך נולד ללוגו זנב “המרכז ליישומי שיווק באינטרנט” שנראה כך:
מה שונה יום מיומיים ? מה פתאום נזכרנו שצריך לוגו חדש לקייסי קולג’ ?
קודם כל ברמה הפרקטית של החיים העסקיים, גילינו שהזנב של הלוגו מפריע לשלב את הלוגו בחלק לא קטן מהפעילות השיווקית שלנו בכלל זה במוצרי ההדרכה של הקולג’.
שנית, אחרי התבוננות עמוקה (שארכה כמה חודשים) הבנו שהצורה של הלוגו לא באמת מתאימה להעביר את המסרים שהקולג’ רוצה לשדר.
לאימון לחיים בהחלט יש מקום לעיגול של הכיתוב, לזרימה, לגל מתחת לאותיות.
לעומת זאת, למרכז לימודי ויישומי המסרים הם אחרים לחלוטין וכך גם הצורניות שתפקידה להעביר אותם.
ותמריץ משמעותי במיוחד שהניע אותנו כבר עכשיו לפעולה הוא המוצר החדש שנשיק בספטמבר לקראת החגים ושבעבורו אנחנו חייבים עיצוב גראפי שילך איתנו לאורך זמן.
זהו, הגענו לנקודת אל חזור, פנינו אל חברינו המעצבים השונים, אספנו בקשות, התחבטנו בשאלה במי לבחור ונפל הפור על סטודיו שרון.
ביום חמישי בלילה הודענו לה ו…יצאנו לדרך.
לכברת דרך מהדרך הזו אנחנו מזמינים אותך להצטרף אלינו ולעזור לנו בתהליך המיתוג החדש.
חשובה לנו דעתך בין אם יש לך עסק משלך, בין אם יש לך משרת ניהול בשיווק או בכל מחלקה אחרת ובין אם הקשר שלך אלינו הוא העניין שלך בתכנים שלנו.
ויותר מזה שהיא חשובה לנו, אנחנו יודעים שיש לדעה שלך משמעות מאוד גדולה בעבורנו, ממש עזרה ישירה לפיתוח העסקי שלנו.
אז מה לדעתך הערכים שהלוגו החדש של מרכז לימודי ויישומי למקצועות שיווק באינטרנט צריך להעביר?
נשמח לקרוא את תשובתך כאן למטה בתגובות או בדף העסק שלנו בפייסבוק – מכאן.
בימים הקרובים, נשתף אותך ביצירות העיצוביות של שרון המעצבת, וכן, נקווה לקבל את עזרתך בבחירת הלוגו.
תהליך בחירת הלוגו יהיה פומבי ויתקיים בדף העסק שלנו בפייסבוק. מצפים לפגוש אותך שם.
שלום קרן, שמי נירית פאר ואני מעצבת גרפית העוסקת במיתוג.
בשנה שעברה עברתי אצלך “טעימה” של שיחת אימון עסקי ממוקדת וקצרה בטלפון, וכרגע מקבלת עדכונים במייל.
ברכות על המרכז החדש; ולעניין הערכים שעל הלוגו של המרכז לשדר, לדעתי:
תמציתיות
תקשורתיות
מהירות
בהירות וקריאות (מבחינת בחירת הפונטים)
מקצועיות
בולטות וניראות
חשוב שהלוגו לא “יתחיל לספר יותר מדי סיפורים” אלא יתקשר במיידיות וענייניות.
בהצלחה!
שמחה להתייחס ולעזור.
בברכה,
נירית.
הי נירית
טעימה או לא טעימה – אני זוכרת אותך היטב
תודה רבה על המשוב
אני לוקחת אותו בחשבון….
קרן היי
כמעצבת גרפית לשעבר (היום תכשיטנית) אני מסכימה עם כל מה שנירית אומרת.
יש תכונה אחת נוספת שחסרה לי והיא נובעת מההיכרות האישית שלי איתך – את אדם מאוד אמין בנוסף לכל התכונות שנכתבו למעלה. על זה לא הייתי מוותרת בעיצוב הלוגו כי זה מעביר מסר חשוב מאוד עבור קייסי קולג’.
אמממ….אמינות…
איך מעבירים אמינות בלוגו ? 🙂
אין לי מושג…מזל שאני לא מעצבת גרפית
הי, קרן
אני לא מעצבת גרפית ומתייחסת ללוגו ממקום “נקי”.
מקבלת ממך מיילים בקביעות.
הלוגו לטעמי, לא מתחבר לסוג הפעילות ולכן, למרות שראיתי אותו כמה פעמים, אני עדיין מתקשה לקשר בינך ובינו.
האותיות בלועזית יוצרות ריחוק וזרות וראשי תיבות יוצרים סוג של חוסר בהירות. וכפי שציינת, האותיות המעוגלות משדרות משהו אחר.
שמתי לב שמרבית העוסקים בתחום, משתמשים בשמם המלא. לי זה נראה נכון, ברור. ישיר.
הי דורית,
תודה על המשוב
אני מסכימה איתך שהלוגו הנוכחי אינו מתחבר לקייסי קולג’ ומהטעם הזה יצאנו לתהליך מיתוג מחדש.
בדף העסק שלנו בפייסבוק נפתח דיון פורה אודות בחירת הלוגו החדש וממש היום נעלה לשם מקצה שיפורים
את יותר ממוזמנת להשתתף ולהביא מדעותייך.
לגבי השם, הלוגו מייצג את המוסד קייסי קולג’ ולא את קרן כהן כמותג בעיקר תודות לחזון שמאפשר לעסק לגדול ולהתפתח ללא תלות בי, כמייסדת.
מהמקום הזה אנחנו יוצרים שיתופי פעולה עם מרצים, אורחים ומנחים ופותחים את הדלת לפעילויות לימודיות ויישומיות שונות בתחום השיווק באינטרנט.