המדריך הפשוט לכתיבה באינטרנט – חלק א

איך לבחור נושאים למאמר שיתמכו בקידום אתר אינטרנט

מטרת פוסט זה היא לסייע לכם לכתוב מאמר על כל נושא שתבחרו, גם אם אתם חושבים שאין לכם את הכישרון או היכולת לבצע זאת.

למעשה, במיוחד אם אתם מומחים בתחום כלשהו, חשוב שתדעו שכתיבה לאתרי אינטרנט יכולה גם לעבוד על פי שבלונה.

מה לעשות, לא כל אחד נולד עם המקלדת ביד…. אבל ישנן דרכים להתגבר על כך ולהצליח במשימה.
מוכנים?! בואו נצא לדרך

כיצד לבחור את נושא המאמר

אחד הדברים הכי מכשילים בכתיבה, הוא ללא ספק לדעת על מה אני הולך לכתוב.

חשוב מאוד שהנושא שתבחרו הוא נושא שבאמת מעניין את קהל היעד שלכם- הגולשים והקוראים שמתעניינים בתחום המומחיות שלכם.
לשם כך,צריך לפענח את החידה- “מה מעניין את הגולשים שמתעניינים בתחום שלי?”
אחת הטעויות הגדולות שעושים הרבה מאוד בעלי אתרים היא שהם כותבים על מה שמעניין אותם…
זוהי ללא ספק הדרך הלא נכונה לעשות זאת! חשוב מאוד להבין מה קהל היעד שלכם מחפש ורוצה,
ולכן חשוב להקדיש קצת זמן על מנת לפענח ולפתור חידה זו בכלים דיי פשוטים.
כל אחד יכול- כבר אמרתי?!

כלים שיסייעו לכם לבחור את הנושא למאמר

יש למעשה שני כלים מרכזיים שיכולים לסייע לכם במשימה זו. בשני כלים אלה ארצה להתמקד.
אבל… האמת היא, שאם יכולתם לשאול את הגולשים, זה היה יכול להיות ממש מעולה. אתם לא חושבים כך?!

אז פשוט מאוד תשאלו אותם

למעשה, אם יש לכם במקרה רשימת תפוצה שלכם שאתם עובדים איתה, אתם יכולים לשאול את הרשימה שלכם.

שאלו את האנשים ברשימת התפוצה שלכם אילו נושאים יכולים לעניין אותם בנישה שלכם, מה הם הכי היו רוצים ללמוד או לקרוא עליו, מה מסקרן או מעניין אותם.
הבנתם את הרעיון- אם שואלים שאלות, אז מקבלים תשובות מדויקות. זה הדבר הכי טוב אך רק במידה ויש לכם רשימת תפוצה.
ואם אין לכם רשימת תפוצה… לא נורא 🙂  בדיוק לשם כך יש 2 כלים נוספים שיכולים לסייע לכם במשימה זו.

כלי ראשון- פורומים בתחום

אחת הדרכים הטובות ביותר לזהות מגמות וצרכים של הגולשים היא פשוט מאוד להתעמק בפורומים השונים בתחום. אם לדוגמא אתם עוסק בתחום הרפואה המשלימה, היכנסו לפורומים של רפואה משלימה. התבוננו היטב מה שואלים בפורום. כעת, עשו לכם רשימה ארוכה של שאלות שמעניינות את הגולשים. בסיום המחקר ואחרי שעברתם בכמה פורומים ורשמתם לפניכם את השאלות, עברו על כל השאלות. בידקו אילו שאלות חזרו על עצמן הכי הרבה פעמים, והתמקדו בהן יותר משאלות אחרות.
מה שחשוב עכשיו זה לעשות לכם רשימה של מאמרים, וכל פרק זמן אותו אתם קובעים לעצמכם מראש, הקפידו לכתוב מאמר טרי וחדש, שכל מטרתו היא לענות על השאלות של הגולשים ולתת להם מענה אמיתי. פעולה שכזו למעשה, תסייע בהכרה במומחיות שלכם בתחום, ומצד שני תהפוך אתכם למובילי דעת קהל בתחומכם. אנשים שרואים שעזרתם להם יעריכו את זה ולכן תיתפסו בעיניהם גם כאמינים וגם כמומחים. זהו בדיוק המקום שאתם רוצים להיות בו.

כלי שני- כלי לתכנון מילות המפתח של גוגל

עד לפני זמן לא רב, יכולנו להיעזר בכלי מילות המפתח של גוגל על מנת לזהות מגמות וחיפושים של ביטויים שונים.

כיום, כלי מילות המפתח הוחלף, ובמקומו צמח לו הכלי לתכנון מילות המפתח של גוגל.

כיצד תדעו מה לחפש?

הכי חשוב במקרה הזה הוא פשוט לתת לגוגל להציע לכם הצעות לביטויים ומילות מפתח.
בשלב ראשון תצטרכו להיכנס עם חשבון הג’ימייל שלכם (ואני יוצא מנקודת הנחה שלרובכם יש אחד כזה לפחות 🙂 ) ליחצו על הקישור הזה.
כעת, הזינו את פרטי החשבון ג’ימייל שלכם ותוכלו להיכנס לכלי לתכנון מילות המפתח.

1 (1)

 

לאחר שהזנתם את פרטיכם, תקבלו את המסך של מתכנן מילות המפתח. מה שאתם רוצים לעשות הוא לקבל עוד רעיונות למילות מפתח. לכן עליכם ללחוץ על התוצאה הראשונה מתחת לשאלה
“מה אתה רוצה לעשות?” כמו בתמונה הבאה:

2 (3)

כעת יפתח לכם המסך הבא בו ישנה טבלה בה תתבקשו להזין את מילת המפתח שלכם,

את קטגורית המוצרים שלכם, ואפילו תוכלו לבחור את כמות החיפושים האופטימלית עבורכם בטבלה הממוקמת מצד שמאל. לסיום , לחצו על קבל רעיונות.

3 (2)

לאחר שהזנתם ביטוי מסויים, גוגל יציעו לכם הרבה מאוד רעיונות למילות מפתח נוספות.

כעת כל מה שעליכם לעשות הוא לבחור את הביטויים הרלוונטיים לעסק שלכם ולשמור אותם כקובץ CSV בפורמט של אקסל ולשמור אותו במחשב שלכם.
כעת, על מנת שתוכלו לקבל אומדנים של כמה אנשים מחפשים את הביטויים שבחרתם ושנותרו לאחר הסינון שלכם, הוא להזין את הביטויים האלה במתכנן מילות המפתח תחת הכותרת
“קבל אומדני תנועה עבור רשימה של מילות מפתח”.
יש 2 דרכים לעשות זאת: 1. להזין את המילים בצורה ידנית. 2. להעלות את הקובץ אקסל ששמרתם קודם- זוכרים?! 🙂
לאחר שתמלאו את הפרטים, תוכלו לקבל אומדנים מדוייקים יותר של כמויות החיפוש של כל ביטוי.
אומדני התנועה הללו יוכלו בהחלט למקד אתכם באילו ביטויים כדאי לכם להשקיע בכתיבת מאמר, ובאילו לא כדאי לכם מכיוון שכלל לא מחפשים אותם והדבר יחשב לבזבוז זמנכם.

4 (1)

כעת, אחרי שיש בידכם את כל הפרטים הדרושים, אתם כבר יודעים טוב יותר על איזה נושאים כדאי לכם לכתוב, ועל איזה נושאים אין כלל חיפושים, לכן מוטב שתניחו אותם בצד ולא תשקיעו בהם.

כעת, נעבור בקצרה על החוקים והכללים לכתיבת מאמר הכתוב בצורה טובה המותאמת לגולשים באינטרנט.

למעבר לחלק הבא לחץ כאן

 

 

על הכותב:

אבישי קמינר מנכ”ל ינשוף קידום אתרים.
קידום אתרים באמצעות תוכן מקורי ואיכותי,
ליווי עסקים בקידום והדרכות בכתיבת תוכן.
http://goo.gl/xgkBjl

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות

עדין אין תגובות בפוסט זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software