איך מתחילים תנועה של לקוחות לרשימת תפוצה?

תנועה לאתר

קמפיין שיווקי באינטרנט מתחיל עם הזרמת תנועה למשפך השיווקי וממשיך עם הזנת המנויים באמצעות תוכן ומסתיים בהפגשת המנויים עם המוצר או השירות במעמד המכירה.

על תכנון קמפיין שיווקי עוד נדבר רבות בשבועות הקרובים אבל נשאלת השאלה: איך מזרימים תנועה אל המשפך השיווקי?
איך תגרמו לעוד ועוד מנויים להצטרף אל הקהילה העסקית שלכם ולעבור את המסלול מבעלי עסק אנונימיים לכאלה שמכירים, מחבבים ובוטחים בהם.

עוד לפני שמפרקים את המידע לפעולות ומתחילים ליצור, כדאי להבין מה קורה בתהליך הזה של יצירת התנועה.
הסרט הבא משרת את המטרה הזו והנה האתגר שלכם במהלך צפיית הסרט:
כיצד מתחבר הרעיון שמוצג בסרט על יצירת תנועה, אל יצירת קמפיין שיווקי לאינטרנט?

תכנון קמפיין שיווקי מהותו ביצירת תנועה והפגשת המנויים עם המוצר או השירות במעמד מכירה.
בין אם מדובר בתנועה לאתר, לדף העסק בפייסבוק או תנועה למשפך השיווקי חייבת להיות סיבה מספיק טובה שתניע אנשים לפעולה.
הסיבה הכי טובה או אם תרצו הבחור ללא החולצה, זה מוצר מידע ללא תשלום.
זהו מוצר מידע שהכנו וארזנו (בין אם כסדרת טיפים, ספר אלקטרוני, סרט וידיאו או הקלטת אודיו) ואותו אנחנו מעניקים במתנה תמורת שם וכתובת המייל.
בשלב הבא התפקיד שלנו הוא לעמוד במרכז המדשאה ולהפיץ את דבר קיומו של המוצר.
באינטרנט זה יהיה להזמין חברים ברשתות החברתיות, מייל לרשימת התפוצה (אם יש), מייל לחברים ולמשפחה – כל פעולה שיכולה להזרים גולשים לעמוד בו נמכור את המוצר (כן גם מוצר חינמי צריך למכור). לאט, לאט (או מהר, מהר – תלוי מה המוצר המופץ) מתחילה להתעורר תנועה. מעטים הופכים לרבים.

אחרי שקבוצת אנשים בחרה לקבל את מוצר המידע שלנו, הם הופכים להיות השגרירים שלנו תנועה לאתר(כדוגמת הקבוצה הראשונה שחברה על הדשא לבחור הראשון), תודות להזנתם במידע נוסף ומתן ערך בלתי פוסק.
הפעולה הזו מאפשרת להם להמשיך ולדבר עליכם, להפיץ את הבשורה ברשת.
קוראים לזה שיווק ויראלי וכאן כבר נמצאת ההזדמנות הנדירה להפוך את הרבים להמונים.
מעכשיו לא מדובר במשוגע אחד שרוקד על הדשא וגם לא בקבוצה של מוזרים שרוקדת אלא בתנועה שיוצרת עניין.
בתנועה שרבים רוצים לקחת חלק ולהיות שותפים לחוויה.

עכשיו כשיש לנו גרעין נאמן של קוראים ועוקבים, הגרעין גדל, מתפתח (זו רק שאלה של זמן ופעולות טיפוח) והופך למשהו שגדל ללא תלות בכל פעולה בודדת שלנו אלא גדל תודות לקיומם של הקוראים המרוצים, המפרגנים, המדברים הלאה.

עכשיו, אחרי שקצת יותר ברור מה דרוש כדי ליצור תנועה בתהליך קמפיין שיווקי, עולה השאלה: איך להעלות את השיווק בדואר האלקטרוני לרמה גבוהה יותר שבה אחוזי הפתיחה עולים או לכל הפחות נשארים ברמה גבוהה ולא יורדים?
תשובה רחבה נמצאת בדוח מיוחד ובו 10 טקטיקות לשיפור האפקטיביות של תוצאות קמפיין שיווקי בעזרת רשימת דיוור

נשמח לשמוע ממך: אלו קשיים מתעוררים אצלכם כשאתם רוצים לתכנן וליישם קמפיין שיווק באינטרנט?

 

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות (9)

  1. יוסי זילברפרב :

    חובה לפנות מספר דקות, לצפות בסרטון ולקרוא את הפוסט.

  2. emil :

    אהבתי מאוד את החלק הזה שמדבר על רעיונות של שיווק כמו לדוגמא: לשלוח ספר אלקטרוני או סרטון וידיאו
    אבל הייתה לי שאלה מאוד חשובה שהעסיקה אותי הרבה זמן:
    מה קורה עם אנשים מתעלמים מהשיווק באינטרנט ומשיווק בכללי?

    • איתן גינוסר :

      אמיל,
      האם כוונתך לכך שאנשים מתעלמים ממאמצי השיווק של העסק שלך באינטרנט? או ממאמצי השיווק שלך בכלל?
      מדוע הם מתעלמים ממך?
      כיצד אתה משווק?

  3. מארק :

    אהבתי :-))

    שאלת מיליון הדולר שנשארת היא “מה הופך את המסר לוויראלי?”

  4. elranoffice :

    אהבתי מאד את הסרטון חכם מאד, אבל לי יש קושי אובייקטיבי להציע מוצר חינם, היות ומוצרי ממילא זולים, אז מה אני יכולה להציע חינם?
    חלי

    • קרן כהן :

      חלי,
      מוצר החינם אינו מוצר שאת מוכרת בזול או ביוקר במסגרת הפעילות העסקית שלך
      מוצרי החינם הם בהגדרתם מוצרי מידע, מידע מהמקצועיות או מהמומחיות שלך.
      נסי לחשוב מה יעזור לקהל היעד שלך שאם הוא היה יודע, היה לו קל יותר באותו הנושא…

  5. לורה :

    ככה מעבירים הרצאה סוחפת, סרטון מצחיק ומוזר שלמעשה הוא הרבה יותר מאשר הוא נראה בפעם הראשונה.
    אהבתי גם את הערה שלו, לגבי היכולת ללכת אחרי מנהיגים,אפשר להוסיף ללמוד ולחקות הצלחות של מנהיגים.
    אגב זה מתחבר לי גם להרצאה של דר’ דן הרמן – להיות יוצא דופן ולא בהכרח הכי טוב, אין ספק שהבחור בלי החולצה
    הוא רקדן גרוע אבל נלהב ((-:,

  6. michalkn :

    יופי של סרט ואכן ממחיש יפה את הנושא, ומבחינתי- שאלת השאלות היא לדעת מה מעניין את הלקוח שלי? איך לגרום לו לפתוח את המסרים? איך ליצור גירוי כזה שהוא ירצה ללחוץ על הקישור ולהיכנס לפוסט עצמו/עמוד המכירה?
    אז נכון שחלק מזה היא כתיבה שיווקית אבל החלק המשמעותי ביותר- לדעת מה מעניין את הלקוח שלי? מה הוא מחפש? שיתחבר עם הקמפיין השיווקי

    • קרן כהן :

      מיכל,

      יש פה כמה שיחות בתגובה שלך:
      מה מעניין את הלקוח שלי? – זה דורש חשיבה וניתוח לפני שמתחילים בכלל כל פעולה בשיווק של העסק, אבל עסקים שכבר פעילים יכולים להתחיל לראיין או להקיש על בסיס היכרות עם לקוחות קיימים.

      איך לגרום לו לפתוח את המסרים – יש תשובה לזה בדוח המיוחד שאפשר להוריד כאן: http://bit.ly/marketing-results

      איך ליצור גירוי כזה…. – בפוסטים הקרובים וגם במסרים המדוורים שיוצאים רק למנויים (אטוטו יגיעו אליך כמה שכאלה)

      ולגבי הקמפיין השיווקי – זו האומנות של יצירת פאזל בין הרצון של הלקוח לבין המוצר שאת רוצה למכור.
      אני עומדת לכתוב על זה די הרבה בשבועות הקרובים לקראת חדר העבודה שיפתח ב- 06.01.2011. http://bit.ly/working-room

      בקיצר, הכול ממש בקרוב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software