תורגם ועובד מהאתר: eMarketer.com
בסקר שנערך בקרב בעלי עסקים קטנים, ע”י חברת AWeber (שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני) נמצא שהטקטיקות השיווקיות השכיחות שיושמו בשנה שעברה (2009) היו ציוץ בטוויטר אודות משלוח ניוזלטר במייל, ומשלוח קדימונים לפוסטים שפורסמו בבלוג.
מעטים בלבד (4 מתוך 10) אימצו את הטקטיקות האלה, ורק לכמעט רבע מהם היה טופס הרשמה לרשימת תפוצה בפרופילים ברשתות חברתיות או קישורים לרשתות החברתיות בתוך הדיוור האלקטרוני שלהם.
בשנת 2010 לעומת זאת, בעלי עסקים קטנים רבים כבר מתייחסים לשילוב של דיוור אלקטרוני ושימוש במדיה חברתית, כחלק מערוצי השיווק של העסק ברצינות רבה ומעידים שהם מבינים שזה חשוב מאוד לעסק.
החלק הארי שבהם מתכנן לאפשר למבקרים להירשם לרשימות התפוצה שלהם ישירות מאתרי מדיה חברתית כדוגמת פייסבוק.
הטקטיקה הזו מאפשרת למשווקים באמצעות דיוור אלקטרוני לפתח ולהצמיח את הרשימות שלהם בעצם זה שהם מאפשרים לצרכנים (ללקוחות הפוטנציאליים) לבחור להירשם במקומות שונים ברשת.
כמעט חצי מבעלי העסקים הקטנים מתכוונים להוסיף “Follow Us” (עקבו אחרינו) בחתימה הרשמית של המיילים היוצאים מבית העסק. כ- 44% יוסיפו את האפשרות לשתף את התוכן או המסרים באמצעות אופציית Share (בהשוואה ל- 13.10% בשנה שעברה).
על פי מחקר שערכה חברת האוטורספונדר GetResponse שילוב אפשרות לשיתוף התוכן או המידע במדיה החברתית כבר בתוך הדיוור האלקטרוני, העלתה ללקוחות שלהם את שיעור לחיצה CTR* ממוצע של 7.2% ל- 8.7% ואילו הוספה של שלוש אפשרויות שיתוף שונות העלתה את השיעור ל- 11.2%.
CTR – Click through Rate : מספר המשתמשים שלחצו על הקישור (הבאנר / המודעה) חלקי מספר הפעמים שהמודעה הוצגה.
מאמר טוב ונכון מאוד.
בארץ הטוויטר לא הצליח לחדור לקהל הישראלי אך הפייסבוק עובד מצוין ומאפשר חשיפה נוספת מעבר לרשימת הדיוור הקיימת.
אני משתמש בעצמי באפשרות זו באמצעות מערכת דיוור “שלח מסר” וזה עושה עבודה יפה מאוד.
המסקנה, לא משנה באיזה חברה תשתמשו, “שלח מסר”, “גט ריספונס”, “אייוובר” וכו’ – העיקר תתחילו לדוור!
תודה אסף על הקריאה.
אכן השיווק בדיוור אלקטרוני הוא חלק חשוןב במנגנון הזה שנקרא שיווק באינטרנט