בסדרה על הקמת מערכת שיווק באינטרנט הצגתי בחלק א’ את ארבעת אבני היסוד של מערכת השיווק באינטרנט , בחלק ב’ הרחבתי על התפקיד של כל אחת מאבני היסוד ולמה כדאי לאמץ אותה.
בפוסט הקודם, שיתפתי אתכם ברעיונות למינוף השימוש באבני היסוד של המערכת השיווקית והיום, בפוסט האחרון בסדרה, אני עומדת לשתף אתכם בעוד רעיון למינוף, אחרון חביב, ובעוד קצת צידה לדרך השיווקית.
אם כך, אחרי שני הרעיונות הראשונים:
1. ליצור פעם אחת, למחזר שוב ושוב
2. להכיר את הלקוחות ולזרום עם התהליך השיווקי
אנחנו מגיעים אל הרעיון השלישי למינוף העבודה השיווקית באינטרנט והוא:
3. לכוון למטרה, לצעוד אליה ולחזור על זה שוב
בלי הנתונים הנכונים לא תדעו היכן נכון למקד את מאמצי השיווק ולא תוכלו לקחת אחריות על הפעולות שלכם. האם יש לכם תשובות לשאלות הבאות:
- מה קורה אחרי שהמועמדים מחפשים מידע?
- מה הפעולות שנעשות אחרי שגולש או מנוי צרך את התוכן שלכם?
- האם התוכן שותף בפייסבוק או הועבר לקולגה או למכר ?
התועלת הגדולה ביותר ממעקב ובקרה אחרי ביצועי השיווק במייל, אחרי מקורות התנועה לאתר, ההפניות מהמדיה החברתית ועוד פרמטרים רבים אחרים היא שתוכלו לקשור אותם ביחד ולהבין מהו החזר התשואה שלכם על ההשקעה (ROI).
תוכלו לגלות מהיכן מגיעים המבקרים באתר שלכם, אילו קישורים במייל הניבו הכי הרבה קליקים ואיזה תוכן “עשה את זה” לקוראים וגרם להם לשתף.
המידע הזה יעזור לכם להבין מה טעון שיפור ואיך אתם יכולים לשפר את אחוזי ההמרה.
למה להמשיך לעשות משהו שלא עובד ?
אתם חייבים לגלות את הנתונים האלה כדי שתהיה לכם סיבה טובה להמשיך לעשות את מה שעובד לכם ולהפסיק עם מה שלא מייצר תוצאות.
אולי פייסבוק אינה הזירה החברתית שמתאימה לעסק שלכם ולינקדאין עדיפה ?
אולי המסר השיווקי שלכם לא מהדהד ויוצר אדוות בים המועמדים ?
אין מנוס מלאסוף מידע על התנהגות הלקוחות שלכם ולבנות לעצמכם ראייה כוללת ומקיפה על הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
המשמעות של זה היא לנתח מידע כמותי (מידע שניתן לייצג במספרים) כדי למדוד ולנטר פרמטרים שקשורים בהתנהגות הגולשים.
דוגמאות לפרמטרים כאלה הם: מידת הזכירה של הלקוחות, מידת השחיקה של הלקוחות ברשימת התפוצה, מספר המוצרים שנמכרו, מספר הקניות החוזרות, סבירות לקבלת המלצות וכד’.
ברגע שיהיו לכם התובנות הנכונות לגבי הלקוחות שלכם (בין אם הפוטנציאליים ובין אם הקיימים) :
- תוכלו לייצר את הפתרונות המדויקים לצרכים שלהם
- תוכלו לשפר תהליכים (אולי לקצר תהליך מכירה)
- תוכלו לבסס ולתחזק קשר יציב וארוך טווח שמייצר הזדמנויות עסקיות והופך בטווח הארוך מועמדים ללקוחות, לקוחות ללקוחות נאמנים ולקוחות נאמנים למפיצי הבשורה עליכם.
בשורה תחתונה : שיווק בדואר אלקטרוני, אופטימיזציה למנועי חיפוש ועבודה ברשתות חברתיות הן כולם טקטיקות מעולות,
אבל נדרש השילוב והידע של יצירת האינטגרציה הנכונה בניהם + מידה לא מעטה של יצירתיות כדי לגרום לאנשים לפתוח את המיילים, ללחוץ על הקישורים שמופיעים בתוצאות האורגניות בעמוד החיפוש בגוגל או לגרום לאנשים לשתף במידע שכתבתם.
בעלי עסקים ומשווקים חייבים לעצמם את הידע הטכני והשיווקי של שיטות שונות שמייצרות תוצאות עסקיות חיוביות.
היעד שלכם צריך להיות ליצור תמהיל מאוזן של אסטרטגית תוכן ואסטרטגית שיווק בדואר אלקטרוני שמשרתות מצוין את המטרות השיווקיות ויותר מזה, שקל לשתף בזכותן.
נסו לחשוב כאילו הייתם הוצאה לאור: קהל המטרה שלכם הוא לא רק הקהילה שלכם ברשימת התפוצה (והצורך לגרום להם להישאר מנויים) אלא גם מועמדים אחרים ברחבי הרשת,
כאלה שיושבים על הגדר (רגל פה רגל שם) שזקוקים לפוש הזה שיגרום להם להשתכנע ולרצות לקרוא את החומר שלכם.
יצירת התשתית לניוזלטר, פתיחת פרופילי משתמש במדיה החברתית ומעקב אחרי מקצועני קידום אתרים כדי לקדם את האתר הם החלקים הקלים והפשוטים יחסית במערכת השיווק באינטרנט.
זה יישום פשוט של טקטיקות ולא בהכרח תולדה של תוכנית אסטרטגיה שיווקית והמשמעות של זה במילים פשוטות: יופי של נעלי הליכה אממה – אין מפה.
תגובות
עדין אין תגובות בפוסט זה.