הדרך הטובה ביותר להגדיל את ההכנסות והרווחים של העסק שלך בשנה הקרובה

כל הזמן מדברים על זה שהכול משתנה עכשיו: האקלים החברתי, הכלכלי, הסביבתי… ובמעגלים שנוגעים קצת יותר בחיים שלנו: הטכנולוגיה, מערכות היחסים החברתיות, המעבר מאינדיבידואליזם לקולקטיביזם (מגמה הפוכה מזו שהתרחשה אחרי המהפכה התעשייתית), דרכי התקשורת, אמצעי החינוך והלמידה (רק לחשוב איזה גלגל למידה עצום ורב ממדים מהווה האינטרנט כיום), מוסדות החינוך, מקומות העבודה ובקיצר : האם יש משהו שלא משתנה ?

למעשה יש שני דברים, ועל אחד מהם אני ארחיב יותר.
הדבר הראשון, ואותו למדתי בקורסי הויפסנה זה היות כל אורגניזם משתנה – עצם קיומו של השינוי לעולם לא ישתנה.
והדבר השני הוא:

“יכול להיות לך כל דבר שתרצה בחיים, אם רק תיתן מספיק לאנשים, ממה שהם רוצים”.

את המשפט הזה אמר זיג זיגלר, מאמן אנשי מכירות ואחד המרצים המבוקשים והמשפיעים ביותר בתחום ההתפתחות האישית בארצות הברית עם יותר מ- 40 שנות ניסיון (לאתר הרשמי של Zig Ziglar ). כשחושבים על המשפט הזה מבינים שהוא רלוונטי גם לעידן לפני לידתו של זיגלר וגם לעידן הנוכחי ולעתידי מהסיבה הפשוטה : כל העסקים קיימים כדי לשרת שוק כלשהו .

אם אתם רוצים לבנות עסק, תמצאו קבוצה של אנשים שרוצים משהו (את אותו “המשהו”) – שוק.
אחרי שמצאתם אותם, תציעו להם את הדבר הזה, רצוי בדרך מעניינת שתמשוך את תשומת הלב שלהם ותאפשר לכם להתבלט מבין כל אפשרויות הבחירה האחרות שלהם.

ברגע שמבינים את זה, אין יותר דבר כזה “זה זמן גרוע לעשות עסקים” או “הכלכלה בעייתית עכשיו” וכיוצא בזה. אגב, יצא לכם לחשוב למה יש אנשים שתמיד משגשגים ולא משנה עד קשה לכל האחרים באותה התקופה ? הסיבה היא שהם מבינים את זה והם תמיד מחפשים לתת משהו לקבוצת האנשים הזו, משהו שישרת בדיוק צורך או רצון שלהם.

המכניזם הזה לא ישתנה, אולי כשחזון העצמות היבשות יתקיים ועד אז, יש לכם המון מקום ליצר רווחה ולהביא את עצמכם והסביבה שלכם לשגשוג בעזרת עבודת שיווק נכונה ובעיקר בעזרת מינוף יעיל ונכון של השיווק באינטרנט.

מה זה בכלל “שיווק באינטרנט” ?

מעבר לעובדה שהמונח הזה הפך לביטוי מפתח עם חיפושים תכופים ברשת הישראלית, הביטוי “שיווק באינטרנט” כולל הרבה דברים שונים בעבור אנשים שונים. רוצים הוכחה ? בבקשה.

תוך כדי כתיבה הפוסט, פניתי לקולגות מוערכות שהיו אונליין בפייסבוק ושאלתי אותן: מה זה שיווק באינטרנט לדעתן… הנה דוגמית התשובות
מיכל מורנו, ממורנוס שיווק באינטרנט גורסת ששיווק באינטרנט זה “שילוב של כלים, שמטרתו העלאת היקף העסקים של החברה אשר מקורם בפעילות מקוונת ”

מזי יולזרי סולומון מזאטה מחקרים אומרת ששיווק באינטרנט זה “כל הפעילויות שצריך לעשות אונליין כדי להביא את המוצר/שירות שלך לידיעת קהל היעד”

אריה חכים בכלל אומר “אני לא מתחבר למושג “שיווק באינטרנט”, כמו שאין שיווק ברדיו, שיווק בעיתון, או שיווק בשלט חוצות. האינטרנט הוא פלטפורמה נוספת להעברת המסר בצורה מהירה יותר, יעילה יותר ולעיתים גם חסכונית יותר. תהליך השיווק נמצא במסר, ביצירת האינסנטיב אצל הלקוח להתחבר למוצר או לשירות שאנחנו מציעים. החוכמה הכי גדולה בשיווק היא לזהות את קהל היעד הרלוונטי למוצר ולפנות אליו בשפה ובנראות שהכי מדברת אליו”
בקונטקסט של השיחה שלנו, מינוף העסק בעזרת שיווק באינטרנט או פיתוח עסק אונליין לשינוי רמת ההכנסה אני אציע הגדרה פשוטה :

שיווק באינטרנט זו הפלטפורמה שמאפשרת תקשורת (באמצעות תוכן) שגורמת לקהל שלך להתקרב אל עבר משהו שהם רוצים,
שמאפשרת להם להתערבב ולהיות קשובים ושמשכנעת אותם לנקוט באיזושהי פעולה.

חדי האבחנה ישימו לב שבעצם מה שמניע או מאפשר את קיומו של השיווק באינטרנט זה המסר או במילים אחרות – התוכן.

שימו לב, שבהקשר העסקי שלנו, תוכן לא יכול להיות סרטון של הבת שלכם רוקדת במופע סוף שנה שנמצא כעת בערוץ היוטיוב שלכם שמשמש גם כערוץ עסקי. תוכן גם לא יכול להיות פרסום של שירים למגירה, למרות שהם עשויים לזכות בפרס ישראל לספרות ושירה באחד הימים.

תוכן שמשמש כדלק למערכת השיווקית צריך שיתקיימו שלושה דברים:
1. צריך להיות קהל של אנשים בעלי מטרה או רצון משותפים, …
2. …שמסבים תשומת לב, וש..
3. ..נכונים לנקוט בפעולה.
תוכן משרת קהל קוראים אנושי, עם רצונות וצרכים ולרוב עם קוצר רוח וסבלנות מועטה.
הסיבה שתוכן הוא דבר כל כך עוצמתי עד כדי כך שהוא הדלק שמניע את כל הערוצים השיווקיים השונים במדיה הדיגטלית והוא לעולם לא ייעלם מכאן היא שהוא גורם לאנשים להתקרב אל התוצאה שהם מייחלים לעצמם.
התוצאה יכולה להיות מערכת יחסים טובה יותר עם הילדים, הרגשת בטחון עצמי בפני קהל, מציאת בן זוג רומנטי, קידום דרגה בעבודה, ריפוי מסימפטום או מחלה שמשבשים את שגרת החיים, חיים מספקים יותר, חיבור עמוק יותר אל ה”אני ” – יו ניים איט.

חלק מהאנשים רוצים דברים טרוויאלים וחלק מהאנשים רוצים דברים מעמיקים, דבר של מעבר. כך או אחרת תזכרו, שזה לא התפקיד שלכם לשפוט את מה שאנשים אחרים רוצים. התפקיד שלהם הוא להחליט את מי המוצר או השירות שלכם ישרת הכי טוב, ואיך.

מצאו את הקיפוד שלכם

בספרו Good to Graet מתאר ג’ים קולינס את “מודל הקיפוד” שלאמונתו בעצם כל העסקים המשגשגים חיים על פיו.

הקיפוד שלכם הוא בעצם נקודת החיתוך של שלושה דברים :
1. מה מניע אתכם ? תודות למה “האש” שלכם בוערת ?
2. מה אתם יכולים לספק באיכות שלא תיאמן…האם אתם יכולים לספק תוצאות יוצאות מן הכלל ?
3. איזה מודל עסקי רווחי אתם יכולים לפתח …האם אתם יכולים לעשות כסף ?

מודל הקיפוד

כשייסדתי את קייסי קולג’, מצאתי את העסק הזה כמסגרת מצויינת לספק לי את #2 ואת # 3. לקח לי שנתיים וחצי להבין שבעצם חסרה הייתה לי ההגדרה ל- #1 : הייתי צריכה למצוא מה מבעיר את אש היצירה שלי, את מה שיגרום לי להישאר “מאוהבת ” בעשייה לאורך זמן. לשמחתי מצאתי וזכיתי להתחבר לחזון חדש שרק המחשבה על היצירה שלו גורמת לי להתרגשות וללילות ללא שינה. (אפשר לקרוא על זה כאן )

במאמר מוסגר : לפעמים המעגל של התשוקה יכול להתמלא בעצם הרעיון להקים עסק. עסק יכול להיות דרך נפלאה ומדהימה ליצירת הצלחה – בעצם הגשת העזרה לאחרים, הגשמת המאוויים שלהם, סיפוק הצרכים או הרצונות שלהם, הפיכת התשוקות שלהם לעסקים רווחיים. יש לנו כמה בוגרי חממות שזה המודל העסקי הראשי שלהם.

 

המודל העסקי שיכול לעשות לכם את ההבדל מבחינת הכנסות ורווחים

פעם נהוג היה לומר שבעסקי האוכל תמיד יש ויהיה כסף טוב. בשנת 2012 אנחנו עדים לתחום עסקי נוסף שמשגשג ומוביל במחזורי ההכנסות שלו : רוב העסקים המצליחים שמשתמשים בתוכן בשיווק שלהם באינטרנט הם עסקים שמהותם חינוך, הדרכה.

לפעמים החינוך / ההדרכה זה מה שאתם מוכרים – המוצר / השירות שלכם.
לפעמים החינוך / ההדרכה עוזרים למה שאתם מוכרים לעבוד טוב יותר, להפיק תוצאה טובה יותר.
לפעמים אתם יכולים לתת את כל ההדרכה בחינם, אבל תרוויחו מהכלים שהלקוחות שלכם ישתמשו בהם כשהם יישמו את התיאוריה שמופיעה בהדרכה.

מאחר והמגמה הזו כאן כדי להישאר, כי כל העולם במגמת צמיחה ולימוד מתמידים תודות לאינטרנט, אני לא יכולה שלא להמשיך לעודד כל יזם וכל בעל עסק לשלב בעסק שלו מוצרים / שירותים שמהותם חינוך/הדרכה ויש לזה אינספור דרכי שילוב. אני מחזירה אתכם לנקודה השלישית במודל הקיפוד. באיזשהו שלב תהיו חייבים לפתח מודלים עסקים שיבטיחו לכם גידול בהכנסות וידאגו שהכסף יזרום, והרבה ממנו. למה לחכות ולהיות בסוף התור של מי שעלה על הרכבת הזו ?


תזכרו שאתם בעסק שתפקידו לעזור לאנשים להפוך להיות האנשים שהם רוצים להיות.

אלא אם אתם מוכרים נשק או כל מערכת הרסנית אחרת, הטרנספורמציה הזו מגיעה בחלקה באמצעות שינוי דרך המחשבה והתפיסה.
זה קורה באמצעות חינוך, באמצעות הדרכה.

 

הקהל שלכם מוכן יותר מאי פעם לשלם על הדרכה והכשרה באונליין.

העברת ידע והדרכות אונליין היו יופי של מודל עסקי לקייסי קולג’, אחורנית בשנת 2009. הם מודל עסקי מדהים היום ב- 2012.
לימוד אונליין נותן לאנשים את התוצאות שהם רוצים ( את התועלות של הידע), בדרך שהם רוצים, בתנאי המצב, הזמינות והנוחות שהם מכתיבים.
מיליוני אנשים בעולם מבינים יותר ויותר שלימוד אונליין זו הדרך שתקרב אותם יותר מהר להפוך להיות האנשים שהם רוצים להיות או לקבל את התוצאות שהם רוצים לחוות.

האם אתם מוכנים לתת להם את מה שהם רוצים ?

 

יש לכם שאלות, מחשבות תגובות – אני ממש מחכה להם כאן

אם מצאתם את הפוסט הזה בעל ערך בשבילכם, תנו לו לייק, שתפו אותו, העבירו לבעלי עסקים נוספים – זה יכול לשנות להם את החיים 🙂

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות (7)

  1. איילת אסטרייכר :

    קרן יקרה, תמיד מעוררת השראה, כיף לקבל את התכנים שלך
    שנזכה ליישם, ולחבר את כל המעגלים, את כל הרצונות, הערכים והטוב שבתוכנו
    נתת לי חיזוק נוסף לכיוון אליו אני הולכת,
    בהצלחה ותודה!
    איילת אסטרייכר

    • קרן כהן :

      הי איילת,

      תודה רבה 🙂
      מה הכיוון ? חדש או מה שאני מכירה ?

      קרן

  2. דליה ברנובר :

    תודה. נהנית לקרוא ולהרחיב את הידע. יישר כח.

  3. עדי :

    יופי של מאמר.

    האם יש לכם קורס שמלמד על יצירת מערכת של לימודים אונליין ואיך גובים מזה כסף?

    • קרן כהן :

      תודה עדי,

      יצירת מערכת של לימודים אונליין מורכבת משלוש קומפוננטות:
      1. פיתוח המודל העסקי עצמו כולל התמחיר
      2. הקמת אתר חברים עם תוסף שמאפשר תמיכה במודל העסקי (לא כל התוספים הקיימים תומכים בכל הצרכים)
      3. בחירת מערכת הסליקה בהתאם למודל העסקי

      טרם יצרנו קורס מובנה לזה אבל יש לנו ניסיון רב בזה (במקרה הזה הסנדלר הולך עם נעליים חמות מאוד 🙂 )

      יש לנו אפשרות לייעץ לך ולהנחות אותך באופן אישי בייעוץ פרטי או באופן אישי במסגרת החממות לקידום עסקים באינטרנט (www.kchub.info )

      אם משהו מזה מתאים לך, אני מזמינה אותך לפנות אלי : keren@kccollege.co.il

      שנה טובה
      קרן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software