איך יוצרים "ממתקי תוכן" שהקוראים לא יסכימו לפספס ?

"ממתקי תוכן"  שהקוראים לא יסכימו לפספס

איך תהפכו את התוכן שלכם באמת למלך ?

עם יד על הלב: על כמה ניוזלטרים אתם מנויים ? לכמה רשימות תפוצה כבר נרשמתם ?
אני מנויה על המון.
פתחתי תיקייה שנקראת: “מידע שיווקי מקצועי” וכל ניוזלטר או מייל שמגיע מהבלוגים האלה עובר אוטומטית לשם.
עובר וממתין. ממתין לרגע שיהיה לי זמן לקרוא. ברור שהזמן הזה על פי רוב לא מגיע.

ישנם כאלה שאני בכלל לא טורחת לפתוח לעומתם יש את אלה שאני מקפידה לפתוח גם אם לא מיד, ותמיד מקדישה להם את זמן הקריאה שדרוש.

מה עושה את ההבדל? על זה בדיוק הפוסט הבא…..

התייחסו לקוראים כאל ילדים

אם יש לכם ילדים, אתם בטח יודעים שחיזוקים חיוביים עובדים מהר מאוד.
נתתם להם חיוך, חיבוק, נשיקה או ליטוף כשהם ציירו ציור יפה, התנהגו כמו שביקשתם או נמנעו ממה שבקשתם, והם שלכם."ממתקי תוכן"  שהקוראים לא יסכימו לפספס
נתתם להם ממתק – וקניתם את עולמם.

חיזוקים חיוביים הם טכניקה שעושה פלאים ותאמינו או לא, את הטכניקה הזו אתם יכולים להפעיל גם על הקוראים והלקוחות שלכם.
כשהם עושים משהו שאתם רוצים (מצטרפים לרשימת התפוצה, קוראים את הפוסט או עושים שיתוף), תנו להם ממתק.
גודל הממתק שתתנו להם מותנה בערך שאתם מייחסים לפעולה שהם עשו בעבורכם.

התעוררה בכם עכשיו התנגדות? זה נראה לכם כמניפולציה ? עצרו. זאת ממש לא הכוונה ותוציאו את זה מהר מהמחשבה.
תחשבו על זה שבסך הכול מדובר בטבעם של החיים על פני האדמה: להתקרב ולהתחבר למי שנותן פרסים (או גמול כלשהו) ולהתרחק ממי שמסב כאב.

איך יוצרים תוכן מתגמל

כל פוסט או מאמר שאתם יוצרים חייב להכיל איזשהו ביס של ממתק תוכן. ממתק תוכן הוא פיסת מידע (אפילו קטנה) שיש בה תועלת ממשית ואמיתית לקורא.

הממתק המשובח ביותר שלכם יהיה זה שבעצם יציג את הייחודיות והמומחיות שלכם בצורה מושלמת. לדוגמה, אם אתם מוכרים הרצאות העשרה בנושא התפתחות אישית, הממתקים שלכם יכולים להיות: עצות וכלים ליצירת שינוי שמחזיק לאורך זמן, לשבירת דפוסי התנהגות מעכבים, לפיתוח הביטחון העצמי, לשיפור מערכת היחסים עם הבת, האחות, האישה ו…אין לזה סוף.

אם התרוקן לכם מאגר הרעיונות של טיפים ועצות בתחום נושאי ההרצאה שלכם, תרגישו חופשי להרחיב את נושאי הכתיבה לטיפים ועצות לשיפור איכות החיים של הקוראים שלכם.
בדרך הזו תוכלו לבסס את המעמד שלכם כ”אוטוריטות בנושא שיפור איכות החיים”.
שימו לב ! אל תגלשו אל נושאים שהם לגמרי לא רלוונטיים לליבה של העסק שלכם.
כל טיפ חייב להיות כזה שהקוראים שלכם יכולים לעשות איתו משהו ממש אחרי שסיימו לקרוא אותו.
רוב האנשים לא מגיעים לאינטרנט כדי לחפש אסטרטגיות ארוכות טווח.
אם יש לכם טיפים מצוינים לטווח הארוך, תחשבו איך להפוך אותם לכאלה שהקוראים יכולים להפיק מהם תועלת כאן ועכשיו, בטווח הקצר ואפילו המיידי.

לשמור על הבאר מלאה

כדי לבסס באמת את המעמד המקצועי שלכם בעיני הקוראים אתם צריכים כמות עצומה של טיפים שכאלה.
המשמעות היא שאתם צריכים להתחיל אוסף של רעיונות כבר מעכשיו ולשמור אותם במקום שתוכלו להגיע אליו בקלות שוב ושוב.

באר התוכןאחרי שאתם מתחילים לכתוב ולפרסם, שבו והקדישו זמן איכות לסיעור מוחות.
בנו מאגר של 40-50 טיפים (אפשר לקחת נושא רחב ולחתוך לביסים קטנים ) ובכל פעם שצץ רעיון נוסף, הוסיפו אותו אל הרשימה.
דרך אגב, כדי שיהיה לכם קל לתפעל את העניין הזה, הפעם אני מציעה לחשוב אפילו על פנקס רעיונות פיסי, קטנטן כזה, ולאו דווקא על גיליון שמור במחשב.
פעמים רבות הרעיונות מגיעים דווקא כשלא יושבים ליד המחשב.

אחת לכמה שבועות, העבירו את מה שכתוב בפנקס אל גיליון ממוחשב כי המטרה היא להעביר את הנושאים האלה אחר כך לפוסטים ולהפיץ אותם לקהילת המנויים שלכם ולא לשמור אותם בפנקס.
מכיוון שאתם לא רוצים שהפנקס הזה יעלם יום אחד ותישארו עם באר יבשה וריקה – בלי רעיונות לכתיבה ולפרסום לקהילה שלכם – אתם יכולים לפתוח לעצמכם מסמך בגוגל (Google docs) אליו תוכלו לגשת מכל מקום שבו אתם נמצאים ולא תצטרכו להיות תלויים לא בפנקס ולא בנגישות למחשב השולחני שלכם.

ממתקים רבותי, ממתקים !
עקביות היא שם המשחק כאשר בונים קהילה ומאמנים אותה לקרוא את התוכן שאתם מפרסמים.
אם הפוסט שלכם לא יכיל את הבונבון שהם מצפים לו, אתם בעצם מאמנים אותה להניח את התוכן שלכם בצד לפעם אחרת.

תמיד תזכרו שהלקוחות שלכם משקיעים זמן לקרוא את התוכן שאתם מייצרים.
תנו להם ממתקים בכל פעם ופעם שהם קוראים אתכם. זה עובד !

מה עוצר בעד הקוראים שלכם מלקנות מכם ?

בהנחה שהקוראים שלכם צריכים את המוצר או השירות שאתם מציעים, אחת הסיבות שמשפיעות על ההחלטה לא לקנות מכם היא שהם עדיין לא בוטחים בכם מספיק.

שיווק בעזרת תוכן מאפשר לכם לפתח אמון לאורך זמן.
ממתקי תוכן הם מאבני היסוד לבניית אמון.
זה לא רק שהם גורמים לקוראים שלכם לקרוא את המסרים שלכם, אלא שאתם מעניקים בעזרתם לקוראים, אינסוף טובות הנאה מטיפים והעצות שאתם חולקים איתם ברוחב ליבכם.

לאורך זמן תראו שהטכניקה הזו מניבה פירות עמוסי עסיס מתוק.
אחד הדברים היפים שיש בשיווק בעזרת תוכן הוא שאתם לא צריכים לנהל יומן מעקב מיוחד אחרי הלידים או לדאוג איך להיות בקשר עם המועמדים שעדיין אינם בשלים לקטוף את ההצעה העסקית שלכם.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להקפיד להופיע בתיבת המייל שלהם, להמשיך לספק להם מידע בעל ערך (=ממתקי תוכן) והם יבואו אליכם כשהם יבשילו.

ועכשיו אליך: מה בכל מה שתיארתי כאן נשמע לך בלתי אפשרי ? מה ממה שתיארתי לך קורה אצלך כבר היום ? אשמח לשמוע אותך… מחכה לך.

 

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות (1)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software