מה עוד אפשר לעשות עם המידע והניסיון העצום שלך?
איך ניתן להפוך את המידע הזה להכנסות ?
אני בטוחה שאם אפגוש אותך ואשאל אותך: “מה דעתך על המקצועיות שלך ?”
אראה חיוך, אולי גם צניעות ואתרשם שיש לך אמון רב במקצועיות שלך, הרי אחרת, מדוע שיסכימו לבוא אליך לאימון, לייעוץ, לטיפול, לקניית טבעת נישואין או להזמנת זרי פרחים.
לא משנה מה המקצוע שלך או העיסוק שלך נקודת המוצא שלי בפוסט הזה היא שאם בעבור המוצרים או השירותים שלך משלמים לך – הם חייבים להיות מבוססים על ידע רב שיש לך, על ניסיון שצברת ועל היכולת שלך להעביר אותם הלאה ולהושיט לאנשים עזרה בצורה כזו או אחרת.
אי שם ברחבי הרשת ברגע זה מחפשים אנשים את המידע והניסיון שיש לך. זו עובדה.
הם אולי לא מחפשים אותך באופן ספציפי כי הם עדיין לא מכירים אותך אבל הם בהחלט זקוקים למשהו שיש לך.
אם כך הוא הדבר, מדוע שהידע שלך לא יהיה ארוז וזמין למשלוח כדי שאחרים יוכלו ללמוד ממנו, להפיק ממנו תועלת,
לפתור את הבעיה שלהם? מדוע שהידע והניסיון שלך ימכרו רק באריזה המסורתית והמוכרת ?
הנה כמה דוגמאות לאריזה מסורתית של ידע וניסיון:
ייעוץ פיננסי – מפגשי 1X1 עם לקוחות
ספרית כלבים – מפגש פיסי עם הכלב
מאמן עסקי – סדנא קבוצתית או מפגשי אחד על אחד
מעצבת פנים – ביקור במרחבים הדורשים עיצוב מחדש
אומן ויטראזים – יצירת ויטראז’ים ומכירתם בירידים, לחנויות או הזמנות מראש
סידור בתים וארונות – ביקור פיסי בבית הלקוח וסידור המרחב לפי שעות עבודה
הבנת את הרעיון נכון?
רוב בעלי המקצוע מוכרים את השירותים או המוצרים שלהם באריזה המסורתית ושוכחים שהבסיס
לכל השירותים והמוצרים שלהם הוא ידע.
ידע בעל ערך עצום שיכול להשפיע ולשנות לאנשים רבים את החיים.
את הידע הזה אפשר וקל לארוז ולהציע למבקשים אותו. כאן נכנסים לתמונה מוצרי מידע.
ידע אפשר לארוז ולמכור בצורות שונות. הנה דוגמאות לאריזה אחרת של ידע וניסיון:
- הצורה הראשונית שכולם מכירים היא : ספר קשיח, מודפס וכרוך בכריכה קשה או רכה.
- האריזה העדכנית לספר הקשיח היא כמובן הספר האלקטרוני
(לקבלת ספר אלקטרוני על איך ליצור ולהפיץ ספר אלקטרוני מומלץ ללחוץ כאן) .
צורות אריזה נוספות למוצרי מידע:
- דיסק ארוז בקופסה או סדרת דיסקים באריזה אחת.
- התחליף הדיגיטאלי לזה הם כמובן קבצי שמע להורדה והאזנה במכשירים ניידים.
- הדרכות וידיאו של צילומי מסך ארוזות כקבצים לשידור אונליין במרכז לקוחות סגור
- הדרכות וידיאו מצולמות על גבי דיסקים במארז מהודר (או לא מהודר)
- ערכה משולבת: דיסקים בוידיאו, דיסקים בשמע, ספר קורס, חוברת הדרכה
- תוכניות הדרכה מתמשכות
- מנוי חודשי, שנתי לליווי ועזרה בשוטף
- סדנאות, ימי עיון, סמינרים, כנסים
שילובים של צורות האריזה השונות מיצרים מוצרי מידע רבים ושונים, שבעזרתם יש ביכולתך להגיע לקהל רחב יותר, להשפיע במידה נרחבת יותר ולהשאיר את חותמך.
יתרונות וחסרונות יש לכל אחת מצורות האריזה וצריך להפעיל שיקול דעת בבחירת האריזה המתאימה. אני בטוחה שמשהו מכל מוצרי המידע האלה יכול להתאים לקהל שלך.
התהליך השלם של הפקת והשקת מוצרי מידע מורכב ממקטעים שונים שנדרשת לכל אחד מהם, ידע אחר.
לבחירת נושא מוצר המידע והתוכן שכלול בו – נדרש מחקר שוק, בחינת הביקוש ובחירת נישה
להשקת המוצר – נדרש קמפיין שיווקי, שיתופי פעולה, רשימות תפוצה, עמודי מכירה ועוד.
להפקת וייצור המוצר – נדרש ידע טכני רלוונטי לכל אחת מצורות האריזה האפשרויות של מוצרי המידע.
(להשלמת המידע אודות הפקת וייצור מוצרי מידע בהיבטים טכניים כדאי ללחוץ כאן).
מחשבות? שאלות ? רעיונות ?
אשמח לשמוע את התגובות שלך כאן למטה – מבטיחה לענות לך באופן אישי.
תגובות (2)