שיווק בפייסבוק: פיקציה או מציאות זורחת?

מטבע לשון חדשה Socialnomics על משקל אקונומיקס

מועצות מנהלים, מנהלי שיווק, בעלי עסקים – כולם כבר יודעים שהשיווק במדיה החברתית הוא עובדה קיימת והשאלה היום כבר אינה אנחנו צריכים לאמץ שיווק במדיה החברתית אלא מה כדאיות ההשקעה ומהו הרווח והחזר ההשקעה שלנו.

בשיטוטי ברשת נתקלתי בסרטון מדליק וקצבי שנותן תשובה לשאלה להיבט הניהולי המשמעותי הזה:
מהו החזר ההשקעה (ROI למאמצי השיווק במדיה החברתית).
והנתונים די מדהימים, תיכף תשפטו בעיניכם (למעדיפי השורה התחתונה, גללו למטה ותפעילו את הסרטון)

מסתבר שביחס להחזר ההשקעה שאנחנו מקבלים בשימוש בטלביזיה או בערוצי השיווק המסורתיים המדיה החברתית מציגה נתונים שונים לגמרי.
הידעתם (לא בדקתי מחקרית באופן אישי) שרק 18% מכלל הקמפיינים המסורתיים בטלביזיה מפיקים ROI חיובי ?
בעוד רגע תוכלו לראות ש 37% מקהל היעד של חברת המכוניות פורד, הכיר את הפורד פיאסטה החדשה עוד לפני ההשקה שלה וזאת בזכות השימוש במדיה החברתית.

מתמטיקה פשוטה בעזרת הרשתות החברתיות

לפי החישוב של גארי וינרשאק (מי שהביא לגידול של 500% בעסק המשפחתי שלו באמצעות וידאו באינטרנט ושיווק ברשתות החברתיות) החשבון פשוט:

כשהוא השקיע 15,000$ בדיוור ישיר התוצאה הייתה 200 לקוחות חדשים
כשהוא השקיע 7,500$ בלוחות מודעות התוצאה הייתה 300 לקוחות חדשים
כשהוא השקיע 0$ בטוויטר וביוטיוב התוצאה הייתה 1,300 לקוחות חדשים.

עכשיו צאו וחשבו בעצמכם 🙂
הנתונים האלה הם רק האפרטיף…יש עוד המון דוגמאות בסרטון, אבל רגע, לפני שאתם רצים ללחוץ על המשולש רציתי לומר לכם שאפילו האנגלית הטובה שלי חייבה אותי לעשות פאוז בקטעים שונים של הסרט בכדי שאוכל לקרוא את כל הנתונים 🙂
כי המידע טס מהר מול העיניים. תעשו לעצמכם טובה, תעשו פַּאוזים כדי לקלוט היטב את הנתונים.

אקורד סיום לכבוד המדיה החברתית

אז נכון שהנתונים מדברים בעד עצמם ובכל זאת אני מציע לכם לעצור רגע לפני שאתם קופצים לשלולית החמימה של פייסבוק.
הפעולה האימפולסיבית הזו היא בדיוק עקב אכילס של רוב בעלי העסקים.
קופצים לבריכה של המדיה החברתית בהתלהבות רבה (במיוחד אחרי שרואים סרטון כזה,מודה: גם אני התלהבתי. מהפוטנציאל :-)), אבל פועלים ללא ידע מוקדם והבנה שהשימוש במדיה החברתית הוא רק חלק מהמערכת הכוללת של השיווק באינטרנט והכי נורא, הם עושים זאת ללא כל תכנון מוקדם ואסטרטגיה מובנית.

כמו כל תהליך שיווקי גם השיווק באינטרנט ובפרט השיווק במדיה החברתית דורש תוכנית עבודה מובנית (קרן מלמדת על השיטה לשיווק באינטרנט: מאסטרטגיה ועד תוצאות ואת המבוא אפשר לקבל – ללא תשלום – כאן).

כן אני בטוח שפורד, ופולסווגן וכל אחת מהחברות שראיתם בסרטון נכנסו למדיה החברתית עם תוכנית פעולה מובנית,
בצורה מחושבת ומותווית מראש.
ובמקרה הזה, ומה שנכון לחברות וארגוני ענק נכון גם לעסק הקטן שאין ביכולתו לשכור אדם שיהיה אחראי על שיווק במדיה החברתית. כי בדרך למעלה שווה לאמץ את החשיבה וההתנהלות העסקית של חברות ענק.

אז מה דעתכם? כן רשתות חברתיות, לא רשתות חברתיות ובאיזו השקעה ?

 

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

איתן גינוסר, 44, חי ונושם שיווק באינטרנט במהלך 6 השנים האחרונות,
מוביל את מחלקת בנית אתרי וורדפרס וממונה על כל ההיבטים הטכנולוגיים הכרוכים בניהול מערכות שיווק באינטרנט לעסקים.

בעל ניסיון רב בתחום מערכות ניהול תוכן, הקמת אתרי וורדפרס, עבודה עם תוכנות גרפיות, תוכנות לעריכת וידיאו ואודיו מערכות דיוור אלקטרוני ורבות אחרות.

בנוסף לידע הרחב, הדיוק והקפדנות מביא איתן מידה עצומה של נאמנות ללקוח ולפרויקט, איכויות נדירות שמצטרפות לכל פעילות ויישום הלכה למעשה באינטרנט.

בוגר קורס מאמנים ויחד עם כל הכלים באמתחתו מתחבר ונהנה להקים אתרים על מערכת וורדפרס, להטמיע תהליכי שיווק באינטרנט, להטמיע מערכות שיווק בדוא”ל אלקטרוני וליישם תהליכי ופעולות שיווק ברשתות החברתיות.

אוהב להעביר, ללמד ולייעץ בנושאים הטכניים ועל הכלים הזמינים לשיווק באינטרנט.

תגובות

עדין אין תגובות בפוסט זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software