סודות השיווק האוטומטי בעזרת דיוור אלקטרוני

מה הסוד לשיפור תהליכי השיווק והתוצאות שלהם בעזרת דיוור אלקטרוני שרובנו כבר מכירים ?

אם המשווקים הדיגיטליים הוותיקים ביותר עסוקים בשאלה: איך משפרים את שיעור ההמרה של המערכת השיווקית ? על אחת כמה וכמה בעלי העסקים שמשקיעים בפיתוח מערכת שיווק באינטרנט.
במילים אחרות, אין אחד שהלא היה רוצה לקבל את הנוסחה שתגלה לו: איך משפרים את כמות ההכנסות, העסקאות, הלידים וההפניות שמקבלים ממערכת השיווק הקיימת של העסק ?

התשובה הפשוטה היא: בעזרת שיווק אוטומטי (אה, איזו אכזבה, את אתם כבר יודעים..)
התשובה המורכבת יותר היא: בעזרת תהליכי שיווק שמתקיימים בעזרת דיוור אלקטרוני אוטומטי שנתפר במדויק עבור המאפיינים של העסק ושל קהל היעד של העסק.

רוב בעלי העסקים שאימצו את טכנולוגיית הדיוור האלקטרוני האוטומטי (רב מסר, שלח מסר) סבורים שהשיווק האוטומטי מסתכם ב:

1. פיתוח יצירת מדריך/ מדריכים חינמיים או בהקמת סדרה אוטומטית של טיפים / עצות / מתכונים / משפטי השראה / רעיונות ל../ שיעורים של / ואין סוף לרעיונות.
2. הפצה של החינמונים האלה
3. איסוף לידים לרשימת תפוצה
4. מכירה לרשימת התפוצה.

בעלי עסקים שהעמיקו קצת יותר הבינו את הרעיון שעומד מאחורי הטקטיקה:

1. יוצרים משהו בעל ערך שאנשים רוצים ומוכנים לספק בעבורו את הפרטים שלהם
2. משתמשים בתוכן הזה כמגנט למשיכת לידים (מועמדים) כדי לבנות מערכת יחסים שמבוססת על אמון, כזו שתאפשר להציע הצעות עסקיות בעזרת שיווק באימייל.

כל זה נכון ובכל זאת ובכל זאת קיימת בעיה :

המוני בעלי רשימות תפוצה לא מצליחים למכור ללקוחות הפוטנציאליים שנמצאים ברשימות שלהם.
ואם כבר מצליחים, התוצאות לרוב לא עומדות ביחס למטרות או לרצונות.
למה זה קורה ?
פשוט מאוד.
כשטקטיקה מסוימת נמצאת בשימוש יתר היא מפסיקה לעבוד !
כשכולם מאמצים את אותה הטקטיקה (ונניח שמיישמים אותה במלואה) קורים שני דברים במקביל:

1. קהל היעד מבין בעצמו את התהליך והופך להיות חשדן, ספקן וביקורתי במידה גבוהה יותר.
2. הייחודיות והיכולת להתבלט מעל העדר הולכת וקטנה וכתוצאה מכך, קהל היעד שלכם חושב פעמיים אם להירשם ולקבל את התוכן שלכם, כי קרוב לוודאי שיש בשוק עוד 3 או 4 גרסאות של אותו הדבר והם כבר יודעים, שבעצם ההרשמה, הם נותנים לכם רשות להיכנס לתיבת המייל שלהם…

להצלחה אי אפשר פשוט לעשות “קופי פייסט” (העתק הדבק) . זה פשוט לא עובד ככה.
התפישה שהובילה לפיתוח הטקטיקה הזו הייתה שברגע שמספקים לאדם משהו שהוא מחפש וצריך, הוא ירצה את זה.
אלא ששימוש היתר בטקטיקה – בצורה לא מדויקת לקהל היעד – הובילה לכך שיש היום
טונות של תוכן משומש, שחוק, לעוס וממוחזר.
האם זה אומר שבא הקץ על השיטה הזו ? ממש לא.
אלא שהיא תעבוד רק כאשר תבצעו את ההתאמות הנדרשות בעבור קהל היעד שלכם והדגש כאן הוא בעבורם. חשוב לזכור שתהליכי שיווק הם הרבה מעבר לאיסוף לידים ושיווק הצעות עסקיות.
שיווק מתחיל באיסוף לידים ומסתיים… זהו בדיוק, שיווק אינו מסתיים.

מחזור חיי הלקוח בעסק משתנה מעסק לעסק ובהתאם למאפיינים של העסק, גם תהליכי השיווק מול ליד או לקוח קיים משתנים ומשתכללים. על מנת להתמיד ולהצליח בביצוע כל תהליכי השיווק השונים נדרשים משאבי כוח אדם וזמן.

הזמן הוא אחד המשאבים שנמצאים בחוסר תמידי בזירה העסקית וקיומו משפיע לרעה על אפקטיביות השיווק.
מחוסר זמן לא מקפידים לעשות מעקב אחרי מתעניינים.
מחוסר זמן לא מגיעים לתת תשומת לב אישית למתעניינים.
מחוסר זמן מדלגים על להציע הצעות עסקיות ללקוחות קיימים ואם כבר מציעים, פעמים רבות מציעים הצעות לא רלוונטיות לחלק מהקהל מה שמוריד את רמת העניין של הלקוחות בעסק.
מחוסר זמן לא ממנפים מוצרים קיימים ומגדילים את המכירות .
ואלה רק כמה דוגמאות בודדות לפעולות שיווק ומכירה שלא עושים בשוטף, מחוסר זמן.

דמיינו שלא משנה מתי במהלך השנה הצטרף לקוח פוטנציאלי אל רשימת המתעניינים שלכם, תמיד, אבל תמיד, יתרחשו מולו תהליכי שיווק בלי שתצטרכו ליזום אותם ולפנות בעבורם זמן ?

האתגר הגדול, שמתעורר כתוצאה מההידרשות הזו עוסק בשאלה : איך מתמודדים עם היקף פעילות השיווק הנדרשת ?
איך מייצרים בשוטף, שוב ושוב, את אותם תהליכי שיווק, מול מועמדים או לקוחות, כאשר משאב הזמן מוגבל ולעיתים גם הידע הדרוש חסר.

התשובה לכך טמונה באוטומציה של תהליכי שיווק (Automation Marketing)

ויש לזה קשר ישיר לשיפור ההמרות של המערכת השיווקית שלכם.
למעשה, רק כשמפתחים תהליכים שיווקיים שתפורים לקהל היעד, תהליכים שבעזרתם ירגישו ויבינו הלקוחות שיש פה משהו שהוא רלוונטי בעבורם, משהו שנוגע בדיוק בבטן הרכה שלהם שמחפשת את התשובה – רק אז, תגדל היעילות של העסק ופעולות השיווק יניבו פרי בשל, עסיסי ומתגמל.

הגדלת כמות התהליכים השיווקיים שמתקיימים בצורה אוטומטית בעסק כרוכה בהשקעה חד פעמית של זמן (המושקע בלימוד, תכנון, כתיבה והזנה למערכת הדיוור) והתשואה היא אינסופית.
ליישום השלב הראשון של הטמעת תהליכי שיווק אוטומטיים בעסק – לחצו כאן

לזיהוי 6 תהליכי שיווק ידניים שאפשר להפוך לתהליכי שיווק אוטומטיים ובעזרתם לשפר את כמות המכירות ולייעל את הוצאות העסק – לחצו כאן

יש לכם תהליכי שיווק אוטומטיים, שאלות, מחשבות, ספקות ? שתפו אותנו כאן למטה.

המידע בפוסט הזה הועיל לכם ? עשו לו לייק ושתפו בערוצי המדיה החברתית שלכם כדי שאחרים גם ילמדו.

 

 

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות

עדין אין תגובות בפוסט זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software