מתכון בטוח ליצירת מותג מוצלח.
יצירת מיתוג אישי מתחילה בהבנה והגדרה של המסר האישי של בעל העסק, של המוצרים / השירותים ושל התועלות הנובעות מהשימוש בהם.
בין העסק הוא העוסק ובין אם העסק הוא ארגון , המסר, החזון, הרעיון הם אבני הבסיס בבניית סמל המותג בכלל זה כשמדברים על יצירת מיתוג אישי באינטרנט.
איזה צבע יעשה בשבילכם את עבודת המיתוג הטובה ביותר?
את יצירת סמל המותג – את הלוגו – אנחנו לרוב מפקידים בידי מחלקת העיצוב הגראפי מתוך אמונה ששם ידעו להתאים את הצבעים לאני מאמין שלנו, למסר שלנו, לאסטרטגיית השיווק שלנו (מחיר, מוצר, הפצה, תקשורת).
לצבע תפקיד מרכזי בעבודה השיווקית שעושה הלוגו.
אני תמיד מעדיפה להגיע לאיש מקצוע כשאני יודעת את ה “מה ” שלי ולהשאיר לו לבצע את ה”איך”.
שמחתי לראות את הסרטון הבא שמסביר את תפקידו של הצבע ביצירת מותג ולבחון את המשמעות של צבעי הלוגו שלי.
אם טרם התחלתם בתהליך מיתוג אישי ואתם עומדים בפני עבודת עיצוב לוגו, זו הזדמנות נהדרת בשבילכם להגיע אל אנשי העיצוב הגראפי עם הבנה וידע ביחס ל- “מה” שלכם.
כיצד תבחרו את הצבע של המותג שלכם?
אם עניין אותך הסרטון הזה, יתכן ויעניין אותך לקרוא ולהקשיב לסיעור מוחות בנושא עיצוב אתרים שמעניק טיפים ועצות בתהליך בניית אתר.
צבעי המותג שלי הם שחור וכתום. כתום משדר – תחרותיות, הצלחה, כוח, אומץ..
מה שחור משדר? לא ברור מהסרטון..
ממש דקות לפני שעשיתי את הפגישה הראשונה שלי עם הלקוח הראשון שלי, מלא התרגשות וחרדות.
ניסחתי לעצמי שאלון, על מנת שאוכל לבנות לעצמי את הבריף כמו שצריך.
חשבתי מה לשאול את הלקוח על מנת שאוכל להפיק מהתשובות שלו את המיטב לצורך יצירת העבודה.
אז.. שם העסק זה דבר חשוב.. גם מה בדיוק העיסוק המדוייק.. אה וגם מי המתחרים זה מאוד מאוד חשוב…
(יחד עם זאת אני בעצם לא האסטרטג שלו.. האומנם?!)
ואז הגעתי לשתי השאלות שמאז מלוות אותי בכל מפגש עם לקוח חדש ולמרות שכל השאר מתחלפות או מתנסחות בצורה שונה, השאלות האלה תמיד נשארות אותו דבר.
איזו חיה אתה הכי אוהב?
מה הצבע האהוב עליך?
חיה.. זה ספור אחר לגמרי..
אנחנו התכנסנו כדי לדבר על צבע, אז מה זה משנה בעצם כי הרי אנחנו מדברים על עסק, על אסטרטגיות על שיווק, הצבעים צריכים להיות נכונים. האומנם?!
כולנו יודעים שכל צבע מסמל משהו אחר בשיווק.. אבל איך תסבירו לי שהירוק שמסמל צמיחה, בריאות, טבע, אביב.. הפך להיות הצבע המוביל של מותג רשת בתי הקפה הבינלאומית המצליחה בעולם..
הצבעים חשובים, חשובים מאוד אפילו…
והכי חשוב זה לדעת איך להשתמש בהם נכון…
אוהבים צבע מסויים לא אוהבים צבע אחר.. הוא משדר משהו הוא לא משדר…
לדעתי כל עניין לגופו, קודם כל צריך להחליט מה העסק רוצה לשדר אחרי זה צבעים מועדפים ורק אחר כך הצבעים שאמורים לשדר את המסר…
חג שמח
שנה טובה
גמר חתימה טובה
גיורא, סטודיו פינגווין
http://www.facebook.com/penguin.design
אבל מה קורה כשיש קונפליקט בין הצבעים המועדפים לבין המסר ??
http://www.colourlovers.com/business/blog/2010/09/15/the-most-powerful-colors-in-the-world
הי עדי,
היה נחמד אם הייתי מביאה מדעתך ומרעיונותייך ולא משתמשת בבמה הזו כפרסום אישי…
חבל, זו ממש לא המטרה
אישרתי את התגובה כי אולי הגולשים ימצאו בזה תועלת
אבל להבא פשוט נמחוק…
כשדברייך משפיעים, אנשים מגיעים 🙂
לא הבנתי מה פרסום אישי פה. קראתי את הטור /בלוג שלך אחר כך בלילה נתקלתי בלינק אותו צרפתי לעיל היות וחשבתי שיש קשר ושלא צריך להסביר למה הוא מוסיף לדיון אותו ביקשת לפתוח (אני משתמשת בתואר “דיון”, כיוון שיש מקום לתגובות). לי אין אינטרס למה שפורסם (גם לא קשר לכך שלמחרת בבוקר הוא פורסם במקומות אחרים, זה רק שעשע אותי שנתקלתי בו קודם) מחמיא לי, אבל לא מקדם אותי. את מוזמנת לא לפרסם תגובתי זו ולמחוק את תגובתי הקודמת אם נדמות בעינייך כפוגעניות בצורה כלשהי, אני רק הגבתי לטור שקראתי ועורר בי עניין (עובדה שבשיטוט אקראי שעות אחר כך נזכרתי בו וטרחתי להעתיק את הלינק ולהביא אותו עד כאן. אם מילותיי , כוונותיי או תגובתי פגעו באופן כלשהו צר לי, זו לא הייתה כוונתי ואני מתנצלת.