מדוע עסקים קטנים נכשלים?

אין תשובה קצרה ועניינית לשאלה: מדוע עסקים קטנים נכשלים.

התשובה ארוכה ומורכבת מסיבות רבות, אחת מהן קשורה קשר הדוק בידע ובתפיסה שיש לבעלי עסקים חדשים על שיווק ועל שימוש בפלטפורמות שיווקיות שונות. לדוגמה : פייסבוק.

אני מזמינה אתכם לעצור רגע ולבדוק:

מה נכון לעשות בפייסבוק כדי למשוך משם לקוחות שיסכימו לקנות מכם ?

האם בגלל שכולללםםם בפייסבוק, גם אתם צריכים להיות בפייסבוק ?

ובכלל, מה נכון או לא נכון לעשות עם פייסבוק, בשלבים השונים של השיווק בעסק ?

 

אחד הגילויים שהדהימו אותי לאחרונה היה הגילוי שמבין מאות רבות של בעלי עסקים שהורידו את הקיט ליצירת מגנט שמושך לקוחות דרך הרשת , בודדים עשו איתו מגנט.

כששאלתי מדגם (לא מייצג) “למה ככה” ? קיבלתי תשובות כמו:

  • מה זה בכלל מגנט…
  • כי אני עדיין לא צריך מגנט לעסק שלי…
  • אני רק בהתחלה…
  • אני לא יודע לכתוב ספר אלקטרוני…
  • הקהל שלי לא צריך עוד מדריך…
  • אין לי מערכת דיוור…
  • לא הגעתי לזה עדיין…

התשובות האלה הן לא יותר ממסכה לחוסר ידע או אמונה במיתוסים שמונעים לקדם את העסק.

לפעמים כל מה שצריך כדי לשחרר בלימה פנימית זה הבנה חדשה או שינוי תפיסה

הבנה חדשה אפשר לייצר כשמגיע הידע החסר או כשמנפצים מיתוסים נפוצים. שינוי תפיסה אפשר לעשות על ידי מציאת תשובות מדויקות.
כשהתשובה מדויקת ואפשר כמעט להרגיש אותה, אין שאלות, אין ספקות, אין חששות – אפשר לצאת לפעולה.

בואו נעשה סדר חדש: נייצר הבנות טריות במוח ונעשה צעד קטן לשינוי התפיסה בנוגע לצורך לעשות או לא לעשות מגנט.

אני עומדת לשתף אתכם בארבעה מיתוסים שרווחים להם בנחת בקרב בעלי עסקים קטנים. אני אציג בפניכם את המיתוסים, את המחיר שמשלמים בגללם, את הסיבה למחיר ואציע לכם דרך לתקן.

אני מקווה שהפתרונות האלה יעזרו לכם לייצר הבנות חדשות או לשנות תפיסה קיימת.

יצאנו לדרך.

4 מיתוסים בשיווק לעסקים קטנים, עונשם, הסיבות להם ואיך פותרים אותם

מיתוס 1# : כדי להצליח להביא לקוחות מהאינטרנט צריך לשבת כל היום בפייסבוק

עונשו: אצל מרבית בעלי העסקים הפעילות בפייסבוק לא מניבה תוצאות שאפשר למדוד בכסף.

הסיבה: פייסבוק היא פלטפורמה נהדרת להגדיל את החשיפה של העסק, להכיר לקהל היעד את עצם קיומו של העסק, לבנות סמכות מקצועית ולהגדיל את תחום ההשפעה.
כמות המידע שזורם בפייסבוק הוא אדיר. אורך החיים של כל פוסט לרוב קצר (שעות בודדות). הקשר עם לקוחות פוטנציאליים בתוך המערכת הזה מקוטע, שברירי וקשה להעמיק קשר להעברת מסרים שיווקיים שאין בהם מכירה ישירה ולוחצת.

התיקון: להוסיף לפעילות בפייסבוק הפצה של מגנט שיאפשר לפתוח בתקשורת אישית יותר, במידה המתאימה והרצויה לעסק.
לא כל עסק צריך קהילה. לא כל עסק צריך מערכות יחסים ארוכות טווח. סוג מערכת היחסים משתנה בהתאם לאופי של המוצרים ושל פעולות הקניה בעסק.
אופי המסר והדרך שבה מעבירים את המסר משתנה מעסק לעסק. חשוב שתשימו לב שאתם לא מאמצים פעולות שיווק שלא מתאימות בכלל לעסק שלכם.

מיתוס # 2: כדי להצליח למכור יותר כדאי לפרסם בפייסבוק ובגוגל

עונשו: את ההשקעה הכספית בפרסום רואים במקרה הטוב, רק בטווח הקצר. בטווח הארוך זו השקעה שלא מניבה פרי חדש והערוץ הזה הוא בור ללא תחתית.

הסיבה: פרסום הוא ערוץ שיווק שהתוצאות שלו נמדדות בטווח הקצר כי החשיפה לפרסום היא רגעית וחולפת.
אם הפרסום לא נחשף ללקוח שממש מתעניין בזה באותו הרגע, הוא אינו אפקטיבי.
פרסום של סדנאות, קורסים, מוצרים לא מייצר הכנסות בטווח הארוך אלא אם יש לכם קשר חוזר עם מתעניינים שנאספו פרטים שלהם. ההשקעה בפרסום זורעת זרעים לתוצאות בטווח הארוך אך ורק אם הפרסום מכוון למשיכת לקוחות פוטנציאליים.

התיקון: לבנות מנגנון שיווק לעסק. מנגנון שיווק לוקח בחשבון גם פעולות שיווק לטווח הקצר וגם פעולות שיווק לטווח הארוך.
מנגנון כזה מתחיל עם מגנט. מגנט שאוסף את פרטי הלקוחות האיכותיים לעסק. לקוחות איכותיים לעסק הם לקוחות שעונים על הגדרת קהל היעד של העסק ומתעניינים בדיוק במוצרים שיש לעסק לספק.

מיתוס # 3: כדי להצליח לבנות מנגנון שיווק באינטרנט צריך להשקיע הרבה כסף

עונשו: אין מערכת שיווק שמטפחת קשרים עם לקוחות פוטנציאליים, לקוחות חדשים ולקוחות קיימים לאורך זמן.
כתוצאה מזה, צריכים להשקיע מאמצים רבים יותר כדי להגדיל את ההכנסות, מאמצים שזוללים כסף ומרחיקים את העסק מלייצר את מה שבאמת משנה את גרף ההכנסות: מנגנון שיווק.

הסיבה: יש 3 דרכים להגדיל הכנסות בעסק:

  1. להביא לקוחות חדשים
  2. למכור שוב ללקוחות קיימים
  3. למכור מוצרים יקרים יותר ללקוחות חדשים וקיימים.

רוב בעלי העסקים מתמקדים בלהביא לקוחות חדשים שזו הפעולה עתירת המשאבים בשיווק ומזניחים את שתי הדרכים האחרות.
אלא שהבאת לקוחות חדשים היא הפעולה היקרה ביותר במערכת השיווק. יצירת מערכת שיווק היא פעולה זולה יותר כשהיא עומדת בפני עצמה.

התיקון: לבנות מערכת שיווק בשלבים. לא צריך הכל בבת אחת.
אפשר להתחיל עם מגנט, דף נחיתה, מקום שמספקים בו את המגנט, סדרת תקשורת ראשונה עם לקוחות פוטנציאליים ומערכת שאוספת את הפרטים ומאפשרת לכם להעביר את המסר שלכם. בשביל כל זה לא צריך אפילו אתר אינטרנט !

מיתוס # 4 : מגנט זה לעסקים קצת יותר מתקדמים

עונשו: על אף ההשקעה הגדולה בפעילויות שיווק בערוצי השיווק השונים, אין בעסק רשימת לקוחות פוטנציאליים שאפשר להציע לה את המוצרים של העסק מתוך ידיעה שיש שם אנשים שממש רוצים במוצרים של העסק.
התוצאות הכואבות: פחות מכירות. יותר תסכול. פחות הצלחה. יותר אכזבה.

הסיבה: אנחנו משקיעים את הזמן הכי יקר לנו, מעמידים לרשות העסק את המוטיבציה שלנו, את האמונה שלנו במוצר, את התשוקה שלנו להגשים את החלום ולפעמים גם לא מעט כסף ובסוף .. זה אפילו לא קרוב להגשמת החלום. הסיבה השורשית היא שלא לוקחים בחשבון שאת הצעדים הבסיסיים שכל ארגון בתחילת דרכו עושה, אנחנו העסקים הקטנים מזניחים.

התיקון: לחשוב כמו ארגון גדול ולנצל את היתרונות של עסק קטן.
כל עסק קטן, יכול להקים מנגנון שיווק שיתגמל אותו לאורך זמן, בעיקר בתחילת דרכו, עקב בצד אגודל – לאט אבל בטוח.
לא צריך לגייס אלפים רבים של שקלים בשביל להקים מנגנון שיווק אפקטיבי באינטרנט. צריך להשלים את הידע החסר שידייק לך מה נכון לעשות בכל שלב ואיך לעשות את זה.

יחד עם זאת בואו נהיה כנים: אף אחד מאתנו לא יכול להוציא כספים בלי להכניס אותם לכן, חשוב לייצר כבר בהתחלה הכנסות מערוצי שיווק שמתאימים לטווח הקצר ובאותה נשימה לחרוש את האדמה ולהכין אותה לנביטה בטווח הארוך – בעזרת יצירת משיכת לקוחות פוטנציאליים כבר מההתחלה.

כך קמה, התפתחה וצמחה קייסי קולג’. מכלום. משיחת הדרכה חברתית במשרד קטן בפרדס חנה.

איך מכאן ?

מכאן אני מציעה את הצעד הבא:

אם הגיחה הבנה חדשה אחרי ניפוץ המיתוסים האלה, זה הרגע לחזור לקיט ולהתחיל לתכנן את המגנט שלך 🙂

אשמח מאוד לשמוע עליה או על איזה שינוי קטן בתפיסה…

אם עדיין מרגיש לך שיש בפנים משהו שבולם אותך מלייצר מגנט, אפשר לכתוב לי כאן למטה בתגובות ואני אעזור לך לפזר את החששות.

בכל מקרה, ממש בקרוב יגיע אליך מייל עם הסבר על מה זה מגנט, דוגמאות למגנטים מעסקים שונים שליוויתי במהלך השנים והרבה השראה שתעזור לך לצאת לדרך. (אם הגעת לפוסט הזה לא דרך סדרה לימודית, אפשר להירשם אליה כאן ולקבל את העזרה בצורה מונחית ומסודרת)

נ.ב.
בים המידע שיש היום באינטרנט, אם לקחת מהפוסט הזה משהו לעצמך, נשמח ללייק, +1 והכי הכי, שיתוף בפייסבוק או גוגל פלוס עם מילה ממך 🙄

שתף את הפוסט הזה

אודות הכותב

מנטורית עסקית ושיווקית מובילה, מנכ”לית קייסי קולג’, עוזרת לבעלי עסקים להצמיח את העסק
בעזרת תרגול ואימון תודעתי עם פרקטיקה עסקית.

מומחית בשיווק באינטרנט, מתקשרת ייעוץ עסקי ושיווקי, בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ- 20 שנים בזירה העסקית, מרצה ומנחה בתחומי פיתוח מיינד תומך צמיחה והצלחה ומקצועות השיווק באינטרנט.

תגובות (2)

  1. אבגל ייעוץ עסקי :

    היי
    אהבתי את האתר המקיף שנותן ידע רב לבעלי עסקים!
    שיווק הוא דבר הכרחי לעסק אך לפני כן נדמה לי ששכחתם משהו קטן- לבדוק אם העסק יצליח מבחינה כלכלית והאם נכון לפתוח אותו..זו כבר תורה שלמה אחרת.
    אין ספק שאחזור לכאן ואמליץ לחברים. בהצלחה

    • קרן כהן :

      הי אביגיל,

      משמח לשמוע שאהבת 🙂
      לא, לא שכחנו את המשהו הלא קטן: לבדוק אם העסק יצליח מבחינה כלכלית
      במסלול הליווי שלנו “הסיסטם” ובכלל בכל סוגי התכניות שלנו השלב הראשון הוא תמיד שלב הבחינות וההגדרות העסקיות.
      יחד עם זאת אחלוק איתך שאני לא מאמינה שיש יועץ עסקי אחד בעולם הזה שיכול לנבא אם עסק יצליח מבחינה כלכלית
      גם מכיוון שיש המון משתנים משפיעים וגם מכיוון שאף אחד לא יכול להיכנס לתוכנה של כל בעל עסק ולדעת מה בתוכה מחבל או מקדם הצלחה.

      מניסיוני, את יכולה ללמד שני בעלי עסקים בדיוק את אותו החומר, אחד יעוף על עצמו וינסוק לגבהים מדהימים והשני ידשדש במקום ויגיד שהחומר לא רלוונטי / לא עובד/ לא ישים וכו’.
      בשורה תחתונה: מי שבאמת רוצה להצליח עסקית, חייב להיכנס פנימה לזהות ולחסל את מה שמחבל (ויש את זה לכולנו בלי יוצא מן הכלל) ובמקביל ליישם אסטרטגיות וטקטיקות עסקיות מסוגים שונים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • הפוסט הבא
  • לפוסט הקודם

Powered by WishList Member - Membership Software